Inlägg från: Anonym (xyz) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xyz)

De fruktansvärda hände

Lillasaken92 skrev 2020-04-17 14:33:38 följande:

langbenopluto...

Okej.. så du hade alltså inga bruna flytningar då som jag förstår de då? Förstår de me infektionsrisken men när man bara ha bruna flytningar kallar inte jag de att man blöder men jag kanske har fel. Jag känner mig redan straffad som de är och känner att jag inte vill även bli straffad me att inte kunna leva som vanligt.

Tänker mig bara de att om man använder kondom så kan de väl inte innebära att man få i sig en massa infektioner.. låter som att ja är besparat men de känns som att de är ett sätt att kunna ta sig vidare efter en sådan fruktansvärd sak... ????

Vad säger vården? När jag hade missfall blev jag rekommenderad 2 mån utan vaginalsex från sista blödningen (bruna flytningar=oxiderat blod="blödning").
  • Anonym (xyz)
    springintheforest skrev 2020-04-18 12:25:20 följande:
    Fara och fara. Jag tror på att vänta tills alla blödningstecken är helt borta. Men om man nu måste ha sex är det ju bättre med kondom än utan.

Som ovanstående skriver, en infektion är ju inte kul.
    Inte bara det, en infektion kan ju leda till framtida sterilitet, och det borde väl gå att vara utan vaginalsex några dagar/en vecka?

TS, varför är du så het på att knulla? Kan du verkligen inte ha närhet och njutning med din partner utan en kuk i fittan, ens några dagar?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Li) skrev 2020-04-18 14:45:30 följande:
    Vilket uselt råd utan bakomliggande evidens /läkare
    Ja, du kan ju ta upp det med min gyn om du vill.
Svar på tråden De fruktansvärda hände