Anonym (Tabu) skrev 2020-04-17 13:09:09 följande:
Varför är det så tabu att driva med stora/överviktiga människor? Man driver med alla andra typer av människor så varför är det så tabubelagt att driva med stora människor? Jag tycker det är lite kul att göra narr av stora människor genom att t.ex säga att jag orkar inte en hel tårta för 20 pers själv, till skillnad från vissa andra. Men varje gång jag gör narr blir det stel stämning och skit bakom ryggen pratas det om mig. Men varför får man inte driva med stora människor?
Mitt intryck som smal och vältränad är snarare att överviktiga är en rätt utsatt grupp som får utstå mycket påhopp, plumpa skämt, brist på förståelse och...ja normal medmänsklighet. Som Anonym (stor) skriver är det som dom ofta bara ses utifrån sin övervikt istf som normala människor med ?känslor, vilja, bekymmer, tankar eller kunskaper?. Det är fan inte ok att vissa människor ska behöva känna så här. :/ Dom är lika mycket människor som du och jag med samma rätt att bemötas med medmänsklighet och respekt.
Så tänk igenom din attityd till andra människor och skippa att trycka ner andra med elaka skämt. Visa i stället dom du möter artighet och respekt oavsett hur dom ser ut, ursprung, sexuell läggning mm. Det är the right thing to do helt enkelt. Och det kommer va bra även för dig själv i längden ska du se.