Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

Är detta symtom på pollenallergi?

Anonym (Pollenallergisk) skrev 2020-04-19 08:43:06 följande:

Nix, men det är mer ett tecken på Corona.

Kontakta din vårdcentral i morgon!

Får jag fråga varför man ska kontakta vården? Trodde msn bara skulle göra det vid svåra besvär då man hade behov av vård.

Det som står om misstänkt allergi är att man då precis som annars ska hålla sig från andra människor, ta allergimedicin och om det går över vänta två dagar innan man träffar folk igen. Har man gått med ytterst små symptom väldigt länge däremot kan jag förstå att msn behöver kontakta vården för rådgivning för det blir ju svårt att hålla sig hemma i månader för småsymptom.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-04-19 10:39:54 följande:

Du ringer så klart, du ska absolut inte gå DIT om de inte talar om för dig att det behövs. Eller ring 1177, de har rätt bra koll också. Varför du ska ringa är så klart för att kunna få vidare instruktioner om hur du ska förhålla dig till dina besvär. Kan iaf ge dig ett snabbt råd, om du tar allergimedicin och det inte hjälper är det troligen inte allergi utan då ska du agera som om det kan vara corona, dvs stanna hemma tills du är symptomfri plus två dagar till.

Ja stanna hemma ska man ju göra oavsett, det behöver man ju inte ringa 1177 för.

Vad är det för instruktioner som man behöver menar du?

Om man inte behöver vård behöver man ju nte ringa 1177 heller. Det kan ju vara aktuellt om hon blir sämre eller om sympomen inte försvinner på lång tid så att hon behöver råd kring vad det kan vara.
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2020-04-19 11:57:15 följande:

Ja stanna hemma ska man ju göra oavsett, det behöver man ju inte ringa 1177 för.

Vad är det för instruktioner som man behöver menar du?

Om man inte behöver vård behöver man ju nte ringa 1177 heller. Det kan ju vara aktuellt om hon blir sämre eller om sympomen inte försvinner på lång tid så att hon behöver råd kring vad det kan vara.

Får ju tillägga att om ts känner att hon behöver vård ska hon självklart kontakta vården. Jag uppfattade inte ts som att det var så allvarligt, men det kan ju vara en felolkning av mig. Naturligtvis kan hon behöva råd om hur hon ska hantera sina andningsbesvär.
  • Anonym (S)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-04-19 12:03:37 följande:

Precis, och det är därför det är bra att ringa 1177 även om man har medelmåttiga besvär. Just det där med andning är en sak man måste vara väldigt varsam med nu.

Ja, det har du säkert rätt i.

Här är en artikel i ämnet ts.

www.svd.se/sa-skiljer-du-covid-19-fran-vanlig-influensa
Svar på tråden Är detta symtom på pollenallergi?