Vilka kläder tycker du passar/inte passar på en överviktig kvinna?
Allt beror på din kroppstyp. Alla klär bäst i kläder som sitter bekvämt och skapar en balans. Undvik kläder som du ständigt måste dra i för att sitta som dom ska. Undvik kläder som framhäver det du vill dölja. Välj färger som får din hudton att se frisk och hälsosam ut.
Jag har en kroppstyp som inte är allt för lätt att klä. Men jag har några tips på hur du gör shoppingen lite enklare. Ska du ut i butiker så se till att du har ätit ordentligt innan. Prova att sitta ner, sträcka på armarna, och böja dig framåt när du provar kläderna. Kolla igenom din garderob vilka kläder du trivs i och vad som kännetecknar dom. Har du en tröja som sitter snyggt men har fel färg? Försök att hitta en liknande tröja i rätt färg. När du ska välja mönster så testa både oregelbundna, skarpa, geometriska, oskarpa mönster osv. Olika typer av mönster gör sig olika bra på olika kroppstyper. Ett enkelt test du kan göra är att titta på vilken typ av smink du klär i. Att titta på sin eyeliner kan säga en hel del. Passar du i en kolsvart eyeliner med väldigt skarpa linjer så passar du säkert i skarpa geometriska mönster och skarpa snitt. Passar du bättre i en skuggad, lite mer utsuddad eyeliner så passar du säkert bra i mjukare mönster och mjukare snitt.
Planerar du att gå ner mer i vikt så försök hitta kläder som kommer att sitta snyggt även lite lösare på kroppen eller som går att styla med tex ett band eller skärp i midjan. Då slipper det bli allt för dyrt i slutändan och du slipper göra dig av med kläder som du verkligen tycker om.
Hoppas att jag kan vara till någon hjälp.