Inlägg från: Solblomma30 |Visa alla inlägg
  • Solblomma30

Birth Rape

Anonym (C) skrev 2020-04-19 15:28:43 följande:

Alltså undrar om hon kanske drog ner den också för hon hade problem att känna den för den var långt upp

Alltså jag tycker att hela grejen att man skulle dra ned någons livmodertapp vid en förlossning låter som ett stort skämt? Jag jobbar inte inom vården men har fött fyra barn och det enda jag har varit med om är att de har försökt att tänja lite, eller töja livmodermunnen när man redan är öppen, för att bebisen ska komma snabbare. Att dra ned en livmodertapp låter för mig helt bisarrt? Om det ens går så skulle det väl innebära att man ger kvinnan någon form av framfall?! Att livmodertappen sitter högt upp är ju inget negativt och inte sjutton får man som vårdpersonal lov att dra ned den! Jag tror inte att det var det du var med om.

Jag har också fått vaginala undersökningar under förlossning som har gjort fruktansvärt ont. Vid ett tillfälle tänjde en barnmorska livmodermunnen utan att förvarna (totalt oacceptabelt) och jag upplevde det precis som du beskriver det. Brännande, skärande och helt olidligt. Jag började också skrika och gråta, och då var jag ändå mycket öppen och hade fött två barn tidigare. Inte ok.
  • Solblomma30
    ThreeCherries skrev 2020-04-19 18:27:23 följande:

Blä......så extremt oacceptabelt! Jag blir så arg och förtvivlad över sånt, är det inte illa nog med den smärta som redan ingår i en förlossning? Och allt det förödmjukande vi måste stå ut med? Måste man verkligen förvärra med smärtsamma undersökningar? Inte alls, inte acceptabelt alls!

Nej det är verkligen oacceptabelt. Det du var med om låter värre än det barnmorskan gjorde med mig, men jag har varit väldigt ledsen över hur barnmorskan behandlade mig och har faktiskt mått dåligt över det efteråt. Det kändes som att hon våldtog mig med sin hand. Jag var förberedd på att hon skulle kontrollera hur öppen jag var men att hon skulle ta i på det viset som hon gjorde var jag definitivt inte redo för. Det gjorde fruktansvärt ont. Jag skrek som sagt rätt ut och började storgråta. Hon höll på länge också upplevde jag. Nej alltså, ett övergrepp tycker jag. Jag har precis som du en väldig massa vaginala undersökningar vid förlossning att jämföra med (har fött fyra barn) och har varken före eller efter detta känt något liknande. De andra undersökningarna har varit smärtsamma men jag har absolut inte varken börjat skrika eller gråta under dem. Barnmorskan som utförde den hemska undersökningen var i övrigt väldigt kall och tuff mot mig. Jag vet vem hon är eftersom vi bor i en liten stad varje gång jag hör om henne blir jag så arg. Hoppas att du kan få glömma vad idioten till läkare gjorde. Kram!
Svar på tråden Birth Rape