• Anonym (help)

Får man meddelande om man blivit överbjuden påTradera?

Får man meddelande om man blivit överbjuden på Tradera?
    i så fall är det via mejl eller sms?

• Svar på tråden Får man meddelande om man blivit överbjuden påTradera?
  • HejsanJenny

Via mejl! Kanske finns det någon inställning där man kan aktivera sms notiser? Men jag har via mejl iallafall. Dock kan det lagga något ibland och då finns ju chansen att man missar ifall en annan användare budar över dig under auktionens sista minutrar.

• Anonym (help)
    HejsanJenny skrev 2020-04-20 10:23:07 följande:

Via mejl! Kanske finns det någon inställning där man kan aktivera sms notiser? Men jag har via mejl iallafall. Dock kan det lagga något ibland och då finns ju chansen att man missar ifall en annan användare budar över dig under auktionens sista minutrar.

Tack!
  • viseversa

Är det något du verkligen vill ha så ställ egen klocka 5 min innan auktionen är över och buda sista sekunderna. 

• Anonym (help)
    viseversa skrev 2020-04-20 11:05:34 följande:

Är det något du verkligen vill ha så ställ egen klocka 5 min innan auktionen är över och buda sista sekunderna. 

Tack!
  • Anonym (Love)

Du ställer ju in hur du vill få notiser, och om vad. Kolla dina inställningar så vet du vad som gäller för dig. 

• Minimalen

Frågan är snarare när man får mejlet. Blev överbjuden idag på en auktion som slutade 20:35. Mejlet skickades dock inte förrän 21:01. Vad är det för nytta att skicka mejlet långt efter att auktionen har slutat?

• Anonym (Besserwisser)

Man ska naturligtvis använda autobud-funktionen, där man lägger in vad man maximalt är beredd att betala. Vill man göra det extra svårt för konkurrenterna så lägger man in sitt maxbud några sekunder innan auktionstiden löper ut.

Svar på tråden Får man meddelande om man blivit överbjuden påTradera?