• Anonym (Förtvivlad)

Märklig klåda! Loppor, löss eller kvalster?!

Sedan innan jul har jag haft problem med klåda till och från utan att hitta spår av insekter i säng eller lägenhet eller märken på mig. Jag har testat att städa utförligt, byta schampo/duschkräm/tvättmedel samt dagligt tvättat säng- och mina vanliga kläder i 60 grader samt torktumlat dom.

Har varit hos läkare, fått skabbmedel som jag smörjt in hela kroppen förutom huvudet som man inte ska göra utan jag tog lössmedel samtidigt på huvudet. Det här ska man ha på sig i 24 timmar, ett par timmar innan jag skulle duscha så kände jag att något landade i håret och klådan var tillbaka.

Jag har tagit lössmedel i håret, rakat håret, dagligen luskammat mig.

Anticimex har varit här och lagt ut pulver samt så har jag klistrat dubbelhäftande tejp på taket vilket har fått bort klådan i några veckor tills det vid 2 tillfällen kändes som något landade på mitt huvud och då var problemet återigen tillbaka.

Det märkliga är också att andra har blivit smittade...

En vän i vintras fick klådan under 1-2 veckor efter vi satt i samma soffa på ett café, vi satt inte nära varandra. Hon kände till mitt problem innan.

En annan vän nu i våras fick problemet när jag övernattade i hans soffa och har haft det i flera veckor. Han visste inget.

För några veckor sedan träffade jag en annan vän som efter en kram och relativt kort cafebesök där vi satt på var sin stol så såg jag tydligt hur det kliade på henne och hon ville hem. Hon visste inget.

De här 3 vännerna känner inte varandra och de har nog inte pratat sinsemellan. Ingen har varit hemma hos mig heller.

Vad sjutton är det här? 0_o

• Svar på tråden Märklig klåda! Loppor, löss eller kvalster?!
  • Anonym (Förtvivlad)

Antingen om insekterna landat eller kläckts och började röra på sig.

Iom att 2 andra personer har fått klådan i flera dagar/veckor betyder det att jag inte inbillar mig.

• Anonym (gg)

Nu låter det här lite konstigt med att de plötsligt skulle ha kläckts. 

Men vi hade fågelkvalster i vår lägenhet, då bara i mitt barns rum, jag såg dem aldrig, men kröp och kliade som f-n, gick absolut inte att sova där inne på sommaren. Dock försvann det om man duschade och bytte kläder. Till sist när värden sågade ned trädet utanför fönstret så försvann de.

Parasiter kan ju ge allergiska reaktioner i efterhand som sitter i ett tag och också kliar. Även om parasiten är död.

• LinaOliver

Blev du fri detta? hur isåfall?
    vi har samma problem nu. Jätte hemskt.
    behöver verkligen tips o råd. 

Svar på tråden Märklig klåda! Loppor, löss eller kvalster?!