• elinaehn

    spelplattform och spel för 16 årig tjej

    dottern önskar sig en spelplattform. gillar sims, mario och minecraft men skulle kanske vilja utvidga också, jag tror inte hon riktigt har koll, och framför allt har inte JAG koll på vad jämnåriga spelar. jag skulle behöva lite hjälp (eftersom det här ska bli en överraskning!) Vilken spelplattform ska jag ha, switch eller ps4? och vilka spel är kul (lite variation vore toppen) för en sextonårig tjej? det jag tror är plus är om man kan snacka online med andra som spelar andra spel på enkelt sätt, (hitta nya spelkompisar)? alla tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden spelplattform och spel för 16 årig tjej
  • cb66

    Switch och framför allt Animal Crossing?: New Horizons är stort nu. Switch funkar väldigt bra i och med att både kan köra mot TVn och även ha dem med sig.

  • HjälpMigNuTack
    HjälpMigNuTack skrev 2020-04-20 13:56:23 följande:

    ps4 är enklare att chatta online med switch är lite barnsligare än ps4


    Men switch kan vara roligt för äldre ungdomar också
  • elinaehn

    nej tyvärr kan jag inte riktigt få tillfälle att luska med någon. så alla tips här mottages mycket tacksamt!

  • Kermit1561

    I de flesta spel kan man bara prata med spelare på samma plattform, så om hennes kompisar kör något annat än du ger henne så kommer de inte kunna prata. HAr kompisarna lite blandat spelar det ingen roll. Minecraft finns på alla plattformar men Sims tror jag inte finns på Switch och Mario finns väl inte på PS4, tror jag. 
    fördelen med switch är att hon kan spela på sitt rum och slipper störa en andra med sitt pratande. Om hon ändå har egen skärm så skulle jag satsa på PS4, grafiken är bättre och spelen fler och för en mognare publik och dessutom är det fler som har den än Switch.. 
    Switchen går ju å andra sidan att ta med sig hem till andra kompisar och spela på där. 
    Det tråkiga svaret är väl att det beror på hur du tror hon kommer använda det.. Men om du inte vet så tycker jag Ps4 är ett säkrare kort än Switch. 

  • elinaehn
    Kermit1561 skrev 2020-04-21 16:08:01 följande:

    I de flesta spel kan man bara prata med spelare på samma plattform, så om hennes kompisar kör något annat än du ger henne så kommer de inte kunna prata. HAr kompisarna lite blandat spelar det ingen roll. Minecraft finns på alla plattformar men Sims tror jag inte finns på Switch och Mario finns väl inte på PS4, tror jag. 
    fördelen med switch är att hon kan spela på sitt rum och slipper störa en andra med sitt pratande. Om hon ändå har egen skärm så skulle jag satsa på PS4, grafiken är bättre och spelen fler och för en mognare publik och dessutom är det fler som har den än Switch.. 
    Switchen går ju å andra sidan att ta med sig hem till andra kompisar och spela på där. 
    Det tråkiga svaret är väl att det beror på hur du tror hon kommer använda det.. Men om du inte vet så tycker jag Ps4 är ett säkrare kort än Switch. 


    Tack det var nog precis det här jag behövde för att kunna välja, toppen!
Svar på tråden spelplattform och spel för 16 årig tjej