Anonym (Näsan) skrev 2020-04-20 17:30:14 följande:
Det kan vara så att han objektivt sett inte stinker, men att du tycker det. Att tycka att någons naturliga kroppslukt är god, är ofta ett tecken på attraktion! Att du tycker att han luktar illa kan vara din näsas sätt att tala om för dig att du inte är fysiskt attraherad av honom.
Jag tyckte att mitt ex luktade rätt illa, även när han var nyduschad, men speciellt när han var svettig. Relationen var inte bra ens från början, och det visste min näsa innan huvudet begripit något.
Min nuvarande man doftar alltid gott tycker min näsa, även när han är svettig och dan.
Det du skriver har jag varit med om men tyvärr så har även vissa osmidiga kollegor sagt att han luktar så det är inte bara jag.
Anonym (Diabetes?) skrev 2020-04-20 17:30:20 följande:
Med tanke på det du beskriver är det hans kroppsdoft som sätter sig i kläderna. Så det är inte kläderna i sig som är problemet. Är det den varma svetten som förpestar kläderna kommer det ju inifrån.
Hur länge har det luktat illa? Känner andra samma doft? (jag tänker på när ni sitter ihop i soffan om familjen känner lukt eller om kollegor märker något?)
Boka tid hos doktorn för detta.
Min pappa luktar lite som du beskriver och han är diabetiker. Han förstör mycket kläder tack vare svettningar som luktar illa och som sätter sig kvar i plaggen. Mamma kastar massor varje år.
Jag misstänker också att det är just hans egen lukt och kanske inte klädernas fel. Med det sagt så har det hänt att mina träningskläder luktar lite ibland också men inte alls lika starkt eller hemskt som hans kläder och mina vardagskläder luktar inte alls och dom tvättas i låga temperaturer till skillnad från hans.
Hans kläder har luktat illa i flera år och tyvärr så känner även andra det ibland. Han frågade doktorn en gång som sa att jag var knäpp som hade sagt att han/hans kläder luktade illa och att det inte var något fel på honom. Jag ska be honom kolla diabetes när han går till läkaren för blodtrycksmedicin nästa gång men jag skulle bli förvånad då han inte äter speciellt mycket socker och är noga med kosten, inte dricker läsk etc men det är värt att kolla upp.