• Anonym (Erric)

Hur raggar man upp er tjejer på krogen?

Man har sett det massor på film, hur killen och tjejen tittar på varann, men det är killen som ska gå fram. Ofta påhejad av killkompisarna.
    För mig skulle det kännas jättekonstigt att bara gå fram till en tjej sådär, och vad ska man säga?
    Sen ska ju killen vara självsäker, och jag skulle mest känna mig nervös och långt ifrån självsäker.

• Svar på tråden Hur raggar man upp er tjejer på krogen?
  • Anonym (Erric)

Stämmer det här?

En sanning som tjejer inte vill erkänna är att:

Majoriteten av tjejerna som är ute på krogen vill hitta en kille som de senare kan gå hem med.

Det blir därför din uppgift som kille att göra det så enkelt som möjligt för er båda att gå hem tillsammans.

Tjejer vill inte framstå som lösaktiga och därför kommer de att försöka undvika att hamna i situationer där de kan bli dömda.

http://www.optimalblueprint.se/ragga-pa-krogen/

• Anonym (Em)

Fake it ?til you make it. Tänk att du är självsäker så blir du det. Flirta först på avstånd och gå sedan fram och prata. Det är bara att fråga om hon har kul, vad hon gjort i kväll, sen brukar samtalet flyta på.

• Anonym (Johnny_Cashier)
    Anonym (Erric) skrev 2020-04-21 08:17:10 följande:

Stämmer det här?

Majoriteten av tjejerna som är ute på krogen vill hitta en kille som de senare kan gå hem med.

Det blir därför din uppgift som kille att göra det så enkelt som möjligt för er båda att gå hem tillsammans.

Tjejer vill inte framstå som lösaktiga och därför kommer de att försöka undvika att hamna i situationer där de kan bli dömda.

Nej, det där tror jag verkligen inte på! Att majoriteten av tjejerna på krogen är där för att de vill "hitta någon att gå hem med". Det skulle betyda att majoriteten tjejer på krogen är lösaktiga och det vägrar jag tro är sanning. 
  • Anonym (Em)
    Anonym (Johnny_Cashier) skrev 2020-04-21 09:50:18 följande:

Nej, det där tror jag verkligen inte på! Att majoriteten av tjejerna på krogen är där för att de vill "hitta någon att gå hem med". Det skulle betyda att majoriteten tjejer på krogen är lösaktiga och det vägrar jag tro är sanning. 

Lösaktiga? Inte fan är en kvinna lösaktig för att hon vill gå hem med någon. Lika lite som att en man är det.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Erric) skrev 2020-04-21 08:17:10 följande:

Stämmer det här?

Jag tror helt klart det stämmer. Jag skulle inte vilja bli uppraggad på krogen för annat än sex. Om man vill ha ett förhållande är krogen sämsta platsen. Ska du ragga är det klart du måste gå fram och säga hej, tjejen vet kanske inte ens att du existerar annars. Bjud på en cider eller öl, inte en drink med starksprit för du vill ju inte att hon ska bli packad.
  • Anonym (Johnny_Cashier)
    Anonym (Em) skrev 2020-04-21 09:53:21 följande:
    Lösaktiga? Inte fan är en kvinna lösaktig för att hon vill gå hem med någon. Lika lite som att en man är det.
    Vad är då din definition av "lösaktig"? 
    Att hoppa i säng med en främling   (=som man precis träffat på krogen)......det är lösaktigt i mina ögon. 

Men som sagt, vad är din definition?
  • Anonym (C)

Var snygg, charmig och generös. Och var inte plump eller tölpaktig.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Johnny_Cashier) skrev 2020-04-21 10:37:13 följande:
    Vad är då din definition av "lösaktig"? 
    Att hoppa i säng med en främling   (=som man precis träffat på krogen)......det är lösaktigt i mina ögon. 

Men som sagt, vad är din definition?
    Definitionen är ju rätt, men det som följer med på köpet är stämpeln som tyvärr följer med, och den är skapad av det samhälle vi lever i som har en stark sexuell norm av monogami.

https://svenska.se/tre/?sok=l%C3%B6saktig&pz=1

llö`saktig  adjektiv ~tlös·akt·ig?som helt följer sina sexuella impulser om person, särsk. kvinna starkt ned­sätt.; ngt åld.
  • Anonym (Blattekille)

När klockan är 02.55 brukar jag ta ton och skrika: "Ööööööhhhh.....knulla???!!!"

Detta har visat sig fungera nio gånger av tio.

• Anonym (Maj)
    Anonym (Blattekille) skrev 2020-04-21 11:17:02 följande:

När klockan är 02.55 brukar jag ta ton och skrika: "Ööööööhhhh.....knulla???!!!"

Detta har visat sig fungera nio gånger av tio.

Invandrarbrudarna som är ute är det finskor thailändskor 
Svar på tråden Hur raggar man upp er tjejer på krogen?