• Anonym (Erric)

    Hur raggar man upp er tjejer på krogen?

    Man har sett det massor på film, hur killen och tjejen tittar på varann, men det är killen som ska gå fram. Ofta påhejad av killkompisarna.
    För mig skulle det kännas jättekonstigt att bara gå fram till en tjej sådär, och vad ska man säga?
    Sen ska ju killen vara självsäker, och jag skulle mest känna mig nervös och långt ifrån självsäker.

  • Svar på tråden Hur raggar man upp er tjejer på krogen?
  • Anonym (starkast)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-04-21 10:01:21 följande:
    Jag tror helt klart det stämmer. Jag skulle inte vilja bli uppraggad på krogen för annat än sex. Om man vill ha ett förhållande är krogen sämsta platsen. Ska du ragga är det klart du måste gå fram och säga hej, tjejen vet kanske inte ens att du existerar annars. Bjud på en cider eller öl, inte en drink med starksprit för du vill ju inte att hon ska bli packad.
    Tala för dig själv.

    Vi är nog i alla fall några av kvinnokön som själva kan avgöra vad vi vill dricka och vet vad vi tål! 
  • snusaren1
    Anonym (Erric) skrev 2020-04-21 08:08:43 följande:

    Man har sett det massor på film, hur killen och tjejen tittar på varann, men det är killen som ska gå fram. Ofta påhejad av killkompisarna.
    För mig skulle det kännas jättekonstigt att bara gå fram till en tjej sådär, och vad ska man säga?
    Sen ska ju killen vara självsäker, och jag skulle mest känna mig nervös och långt ifrån självsäker.


    när jag vart ung så hade jag nog lite väl lätt för att få tjejer dom kom oftast fram till mig ibland gick jag fram och prata med dom men oftast kom dom till mig men skulle jag gå ut på krogen idag då skulle dom nog inte komma fram till mig då jag blivit lite fetare och skäggigare,,

    men mitt tips är prata med dom och va inte rädd för att göra bort dig

  • Anonym (smeckra siwan)

    Är du inte man om att ragga på krogen, får du hålla dig hemma. Vi vill ha riktiga karlar som handlar utfrån instnkt och känsla, som vet vad dom håller på med. Som kan va trevliga och charmiga samtidigt som dom har frätta utstrålingen, mandighet och lite "råskap".
    Vi blir inte kåta på töntiga mesar och timida pinglor. 

  • Anonym (Blattekille)
    Anonym (smeckra siwan) skrev 2020-04-21 18:30:37 följande:

    Är du inte man om att ragga på krogen, får du hålla dig hemma. Vi vill ha riktiga karlar som handlar utfrån instnkt och känsla, som vet vad dom håller på med. Som kan va trevliga och charmiga samtidigt som dom har frätta utstrålingen, mandighet och lite "råskap".

    Vi blir inte kåta på töntiga mesar och timida pinglor. 


    Precis! Ni vill ha killar med lite kuk i.
  • Anonym (aa)

    Kvinnor är ett omöjligt släkte man kan inte lyckas. Man ska vara kaxig och ha stark självförtroende och tro att man är guds gåva till mänskligheten. Fast samtidigt ska man ha stenkoll så att man inte råkar stöta på en tjej som anser sig snyggare. Och man ska inte vara för på och inte för lite på. Känns som att det är lika bra att skita i det. Sen verkar varken utseende eller hur smart eller rolig man är spela någon roll så vem fan vet vad dom vill ha. Hade en kollega med långt stripigt hår. Sliskig som fan. Men nog fan hade han lätt att få ragg. Själv är man vältränad, är smart och folk brukar gilla att umgås med mig och tycka att jag är rolig. Men ragga på tjejer kan jag fan inte så nu skiter jag i det.

  • Mr K69
    Anonym (aa) skrev 2020-04-21 23:33:12 följande:

    Kvinnor är ett omöjligt släkte man kan inte lyckas. Man ska vara kaxig och ha stark självförtroende och tro att man är guds gåva till mänskligheten. Fast samtidigt ska man ha stenkoll så att man inte råkar stöta på en tjej som anser sig snyggare. Och man ska inte vara för på och inte för lite på. Känns som att det är lika bra att skita i det. Sen verkar varken utseende eller hur smart eller rolig man är spela någon roll så vem fan vet vad dom vill ha. Hade en kollega med långt stripigt hår. Sliskig som fan. Men nog fan hade han lätt att få ragg. Själv är man vältränad, är smart och folk brukar gilla att umgås med mig och tycka att jag är rolig. Men ragga på tjejer kan jag fan inte så nu skiter jag i det.


    Men det är ju just det här som är så kul, att lära sig fingertoppskänslan hur man gör hela vägen och beter sig för att lyckas. Ta det inte på så himla blodigt allvar att bli nobbad flera gånger för det kommer att hända. Tänk istället över vad som gick fel och pröva andra sätt att närma sig på. Kanske bara är en attitydförändring som behövs, lite humor och ett leende kommer man långt med. Och ett tips, ragga någon annanstans än krogen.

    Tänk att du skulle träffa en kvinna med rufsigt hår, vardagskläder osv. och du skulle börja prata med henne och visa intresse. Tror du inte hon skulle tänka "oj han är intresserad av mig fast jag ser ut så här"?
  • Mandel

    Sedan me too-rörelsen kom i gång har jag slutat att gå på krogen.
    Inte en karl vågar ju ta på en längre

    Kolla först om tjejen har ring på fingret. Sedan får man väl bara gå fram och säga hej och se vilken respons du får på ditt hej. Är det i baren kan man ju fråga om det är ok att man "trängs" lite för man vill beställa. Läs av hennes svar på det. Säger hon bara slentrian hej och ja och vänder bort blicken/huvudet utan att titta dig i ögon är hon ointresserad och du har heller inte "sålt" dig. 
    Ser hon dig i ögonen och säger sina svar med lite mer inlevelse så kan du fråga om du ska passa på och beställa något åt henne när du ändå är i farten och beställer åt dig. 
    Sedan beror resten på hennes svar.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Erric)
    Mandel skrev 2020-04-23 08:46:00 följande:

    Ser hon dig i ögonen och säger sina svar med lite mer inlevelse så kan du fråga om du ska passa på och beställa något åt henne när du ändå är i farten och beställer åt dig. 


    Ja, det är nog hårda tider för krogen nu. Hur ska de klara sig utan män {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (K)
    Anonym (Erric) skrev 2020-04-21 08:17:10 följande:

    Stämmer det här?

    En sanning som tjejer inte vill erkänna är att:

    Majoriteten av tjejerna som är ute på krogen vill hitta en kille som de senare kan gå hem med.

    Det blir därför din uppgift som kille att göra det så enkelt som möjligt för er båda att gå hem tillsammans.

     

    Tjejer vill inte framstå som lösaktiga och därför kommer de att försöka undvika att hamna i situationer där de kan bli dömda.

    www.optimalblueprint.se/ragga-pa-krogen/


    Nej , det stämmer inte. Men kanske vanligare om tjejen är på krogen själv.

    Tjejkompisar kan gå ut för att umgås med varandra också.

    Men en del vill säkert och din uppgift är snarare att kunna läsa av tjejer och gå fram till någon som är intresserad istället av att trakassera tjejer som är ointresserade och inbilla dig att de vill men ? inte vill framstå som lösaktiga? när de inte vill ha dig.

    Samma gäller tjejer såklart. Lika obehagligt om en tjej jagar en ointresserad kille.
  • VillaVillerkulla

    Det är Mycket som händer på film som inte sker i verkligheten. 


    om du ska ha en god chans att få hem någon från krogen är det dock bäst att
    - se bra ut
    - lukta gott
    - ha social kompetens
    - inte vara för berusad

Svar på tråden Hur raggar man upp er tjejer på krogen?