• Ebo88

    SJUKSKRIVEN för foglossning/sammandragningar? Berätta er erfarenhet!

    Födde för tidigt pga sammandragningar 2017.

    Har vart sjukskriven från v.15 de två senaste graviditeterna pga risk för förtidsbörd. Opererat in cerklage och blir sängliggandes.

    Har inte behövt bråka till mig men senaste graviditeten så ansåg f.kassan att läkaren var tvungen att komplettera i min sjukskrivning så fick vänta 4 månader på ersättning men till sist kom det.

  • Ebo88
    Nattafnatta skrev 2020-04-21 16:08:06 följande:

    Du var mao inkomstlös då i 4 månader? :( Usch, sådana utrymmen har ju inte alla!

    Du har ju en jobbig erfarenhet utav förtidsbörd vilket förklarar varför dina senare sjukskrivningar gick lättare. Jag står ju i värsta fall inför min första och då inbillar jag mig att det kan bli tufft.


    Ja, det tog tid som sagt sen fick jag pengarna i en klumpsumma. Jag har tur som har en sambo som tjänar väldigt bra, men som du säger så har ju inte alla den turen/fördelen.

    Det kan bli lätt men det kan bli svårt. Allt hänger på hur utförligt din läkare skriver, hur du själv skriver och vilken handläggare du får på f.kassan.

    Jag har kompisar som jobbar inom vården, vissa av dom har blivit sjukskrivna tidigt och utan problem medan andra inte har fått igenom.

    Min bästa vän var gravid med tvillingar och fick inte igenom trotts sammandragningar och foglossning. Hon jobbar på röntgen.

    Hoppas du får igenom!
Svar på tråden SJUKSKRIVEN för foglossning/sammandragningar? Berätta er erfarenhet!