• Findus12

    Längtan

    Hej! Jag har aldrig varit en person som drömt om barn och familj mm. Har haft en trasslig uppväxt med röriga relationer och många halvsyskon. Det där med att skaffa barn har varit avlägset. På senare år har jag börjat känna att någon gång vill jag ha familj. Men det känns ändå som att jag inte är redo. Jag är 32. Har utbildning och har nyligen blivit sambo med en helt fantastisk man som vill ha familj. Hans största dröm just nu är att bilda familj med mig. Jag blev gravid men pga jobbsituationen så genomfördes en abort. Min sambo var emot å ville eg ha barnet kvar men beslutet blev tillslut gemensamt eftersom jag nyss fått ett jobb och sitter på en anställning som underkonsult i sex månader. Det var jag som flyttade över 70 mil för att bli sambo så jobbet var otroligt viktigt för mig för jag är van att vara självständig och vågar inte förlita mig på någon annan. Så för min trygghet valde vi abort även om killen försökte med att vi klarar oss bra ekonomiskt ändå även om jag blir av med jobbet efter sex månader ist för att bli överrekryterad (finns ingen arbetsgivare som anställer en höggravid). Så nu är iaf aborten gjord. En tomhet finns hos min sambo efter detta men aborten har inte skadat relationen. Men saken för min del är att efter aborten då kan jag inte släppa tanken på familj. Varje dag ältar jag tanken och med allt som varit känner jag mig nu mer än redo. Det finns inget hellre jag vill än att han gör mig Gravid och att vi bildar familj. Det är sån överväldigande känsla som jag aldrig känt förut. Ochbjag blir upprörd över att allt handlade om bara någon månad för att vi hade kunnat haft barnet kvar. Men aborten gjorde mig mer säker än någonsin på vad jag vill. Har aldrig känt mig så säker på någonting i hela mitt liv. Det är så överväldigande känslor som slår över mig varje dag fast aborten är en knapp vecka sedan. Vad beror detta på? Hormoner? Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Längtan
  • Frizzles

    Hej!

    Jag gjorde abort 2016 pga att killen absolut inte var rätt för mig - det hade blivit ett tungt föräldraskap att bära med hans problem på mina axlar. Jag stannade inte upp en sekund, utan så fort jag förstod att jag var gravid så ringde jag kliniken direkt och bokade aborten. Ingen fick veta om vad jag gjort förrän kanske ett år senare och jag var stenkall och säker på att beslutet var rätt.

    Jag är fortfarande säker på att beslutet var rätt och har inte ångrat mig. Däremot önskar jag att jag inte hade behövt göra det. Idag hade jag kanske haft en treåring... Och när jag ser barn i den åldern så smälter jag inombords. Jag har en enorm barnlängtan sedan aborten och jag lovade mig själv att aldrig göra abort igen (givetvis är det också beroende av omständigheterna). Det läskiga är nog hur denna barnlängtan tar sig uttryck. Jag försöker undvika träffar där andra har barn eller är gravida, eftersom det påminner mig om vad som hade kunnat vara. Jag är nästan bitter på min nuvarande partner för att kondomen alltid åker fram (vi är väl inte där riktigt än). Händer det någon gång att sexet varit oskyddat eller om mensen vsrit sen så är jag helt uppslukad av tanken på att jag kanske är gravid (även om jag haft kopparspiral). Det är som att jag frammanar fantomgraviditetssmärtor och jag sitter myyyycket på familjeliv.

    Sitter i den situationen nu. Är jag gravid så går jag in på hemnet direkt och skaffar större lya. Pojkvännen får följa med om han vill.

Svar på tråden Längtan