• mandelskrutten

    Vad tycker ni om märkesväskor?

    Anser ni att märkesväskor är opersonliga då många använder de ?

    Finns många av de som syns på stor mängd av oss kvinnor,

    Som att alla har de. En klädkod.

    Gillar ni märkesväskor?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om märkesväskor?
  • Persikaplommon

    Beror på väskan såklart.

    Oavsett tillverkare / märke.

    Har däremot inte samma som ? alla andra kvinnor? .

    Vilken märkesväska menar du då som alla kvinnor skulle ha?

  • mandelskrutten
    Persikaplommon skrev 2020-04-22 10:23:04 följande:

    Beror på väskan såklart.

    Oavsett tillverkare / märke.

    Har däremot inte samma som ? alla andra kvinnor? .

    Vilken märkesväska menar du då som alla kvinnor skulle ha?


    Luis Vitton MM.
  • mandelskrutten
    Persikaplommon skrev 2020-04-22 10:23:04 följande:

    Beror på väskan såklart.

    Oavsett tillverkare / märke.

    Har däremot inte samma som ? alla andra kvinnor? .

    Vilken märkesväska menar du då som alla kvinnor skulle ha?


    Vad för märkesväska använder du? :)
  • Cornellia

    Märkesväskor är ett alldeles för stort begrepp för att det öht ska gå att ha en åsikt. 


    Vissa är fula, vissa är snygga, vissa vill jag ha, vissa passar inte mig osv osv. 


     

  • HejsanJenny

    För många år sedan sparade och sparade jag för att kunna köpa en dyr väska som jag drömt om länge. Älskar den fortfarande men har den sällan, ligger högst upp i garderoben i sin dustbag. Tycker alla får göra precis som dom vill med sina pengar, tycker man en väska är fin så ska man köpa den - även om flera andra har samma :)

  • fluu

    Jag ser en väska. Jag kan inte påstå att jag kan avgöra vilket märke det är på väskan och vad märket i så fall skulle signalera. Själv har jag en väska helt utan märke.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anotherone

    Jag går inte igång på väskor överhuvudtaget. Jag har en väska från Åhlens som jag är väldigt nöjd med. Jag tycker den är snygg och den är praktisk. Perfekt!

    Men väskor generellt är inget som imponerar på mig. En väska är en väska och den kan vara fin eller ful. Sen om någon köpt den för 395kr på Accent, om den är en riktig retroklenod eller om den kostat 14000kr (och jag borde imponeras av detta) spelar ingen roll.

  • Persikaplommon
    mandelskrutten skrev 2020-04-22 10:34:59 följande:

    Vad för märkesväska använder du? :)


    Just nu använder jag 3 väskor.

    En blå Balenciaga , en svart Chanel och en grön second hand väska jag köpte i London för £ 20 .

    Jag väljer väskor jag gillar , oavsett märke.

    LV gillar jag inte alls , eller någon märke med synlig logo.
  • brallison
    Anotherone skrev 2020-04-22 11:03:41 följande:

    Jag går inte igång på väskor överhuvudtaget. Jag har en väska från Åhlens som jag är väldigt nöjd med. Jag tycker den är snygg och den är praktisk. Perfekt!

    Men väskor generellt är inget som imponerar på mig. En väska är en väska och den kan vara fin eller ful. Sen om någon köpt den för 395kr på Accent, om den är en riktig retroklenod eller om den kostat 14000kr (och jag borde imponeras av detta) spelar ingen roll.


    Håller med till 100%. Bryr mig inte om väskor mer än att de ska ha ett visst antal fickor och mitt paraply ska få plats. Vad den har för märke är jag inte intresserad av alls (märkesgrejer är totalt överskattade om det inte gäller vissa klädesplagg eller skor där materialet avgör nivå på komforten, men i väskors fall komfort är inget man strävar efter - den finns typ inte, hehe )
  • GöstaPetter

    Märkesvaror generellt är jag inte direkt intresserad av. Varor med bra kvalitet till bra pris är vad jag gillar. Ibland råkar det sammanfalla med något "hypat" märke, oftast inte.

Svar på tråden Vad tycker ni om märkesväskor?