Namn på Sol?
Vad tycker ni om namnen
Sol (nordisk solgudinnan)
Solveig
Solvi
Solbritt
Solvig?
Vad tycker ni om namnen
Solveig
Solvi
Solbritt
Solvig?
Inget jag gillar.
Gillar namnet Sol, men inte så mycket för de andra. Däremot hade jag en klasskamrat med namnet Solith, det tycker jag är fint!
Min dotter heter Sol i mellannamn. Hon tycker om alla sina namn och jag är nöjd.
Det ösregnade under hela förlossningen men när hon kom ut sken solen:) sen är hennes temperament långt ifrån soligt.
Jag tycker Solveig är gulligt.
Solveig(Solvig blir nog krångel) och Solbritt är vackra och trevliga. Gillar även Solgerd och Solrun.
Solvi tycker jag är lite för sött och Sol vara halvmesyrigt.
Vad tycker ni om namnen
Solveig
Solvi
Solbritt
Solvig?
Sol (nordisk solgudinnan) - Gillar mycket, starkt namn
Solveig - Mycket vackert gammalt namn
Solvi - Nja, känns avhugget och inte riktigt som ett namn
Solbritt - Intressant och fin kombination
Solvig - Nej, ser ut som ett felstavat Solveig
Fler förslag, Solgull, Solmaj, Solgerd, Solfrigg, Solara (Latin) Solaris (Latin)
Känner även till en flicka som heter Solros
Solveig(Solvig blir nog krångel) och Solbritt är vackra och trevliga. Gillar även Solgerd och Solrun.
Sol (nordisk solgudinnan) - Gillar mycket, starkt namn Solveig - Mycket vackert gammalt namn Solvi - Nja, känns avhugget och inte riktigt som ett namn Solbritt - Intressant och fin kombination Solvig - Nej, ser ut som ett felstavat Solveig
Fler förslag, Solgull, Solmaj, Solgerd, Solfrigg, Solara (Latin) Solaris (Latin)
Känner även till en flicka som heter Solros
Solveig tycker jag är fint och hade det själv som förslag, men sambon vägrade.
Soleil finns ju också, men kan kanske bli knepigt på svenska.
Solveig är ju jättefint. Solvi var också fint, inte hört det förr.
Solange finns ju också. :)
Jag tycker om namnet Solveig.
Solveig är ju jättefint. Solvi var också fint, inte hört det förr.
Solange finns ju också. :)
Kul med all positiv respons! Solgerd och Solrun var härliga förslag. Jag talar franska och älskar Frankrike men namn som Soleil och Solange är inte aktuella då jag vill att namnet ska ha koppling till Norden. Fina annars. Tror det får bli Solveig <3