Ni som gjort skönhetsingrepp
Vänder mej till föräldrar som gjort eller kommer göra nån form av större skönhetsingrepp, typ opererat bröst, rumpa, näsa, gjort fettsugning etc. enbart av estetiska skäl. Hur får ni era barn att tycka de duger som de är. Till exempel när dottern börjar få komplex över sina små bröst, säger man typ "men det går att fixa, inga problem!" eller säger man att han är världens finaste, trots att han hatar sin näsa som du gjort allt för att själv slippa ha i ansiktet?
Folk får göra vad de vill med sina kroppar och sina pengar. Skulle ljuga om jag sa att jag inte funderat på det själv ett flertal gånger, men det stannar ändå vid "vad jag skulle göra om jag hade onödigt mycket pengar"-tanken. Är bara genuint intresserad, eftersom jag själv liksom många andra hade ett helvete med kroppskomplex under tonåren. Och det känns ju inte som att de hade gynnats av att min mamma eller pappa gick och opererade sig. Särskilt inte om det är nån kroppsdel jag själv ärvt som ska rekonstrueras. Det hade nog krävts att de var riktigt jävla bra på att snacka :D