• Anonym (Grön)

Grön märkning på brevlåda

Märkte idag när jag kom hem från jobbet att det satt en liten grön klisterlapp på min brevlåda. Den satt ej där igår. Har bott i lägenheten i 4 år. Såg att grannens brevlåda ej hade någon sådan. Jag prenumererar ej på någon tidning. Någon som vet vad för märkning det är?

• Svar på tråden Grön märkning på brevlåda
  • EpicF

Nu spånar jag bara med kan vara tecken för kommande inbrott?

Vet att en vän till mig hade inbrott förra sommaren in sitt hus och då upptäcktes senare att det var ett klistermärke på brevlådan som inte hade varit där tidigare. Dock osäker på om det var grönt.

• Anonym (Anonym 666)

Fråga hyresvärden om det är nåt som de satt upp.

• Anonym (X)
    Whitehorse1979 skrev 2020-04-22 22:05:12 följande:

Ta bort...kan vara en tjuvkoll

Varför ta bort?
  • Anonym (Grön)

Skitmärkligt, tog bort det när jag såg det i eftermiddags. Fick dock en leverans från apoteket med Early Bird som hade levererat paketet kl 05:15 imorse enligt deras sms. Paketet hade de lagt i en påse och hängt på dörren, som jag tog in imorse när jag åkte till jobbet. Trodde det hade något med den leveransen att göra.

• Whitehorse1979
    Anonym (X) skrev 2020-04-22 22:07:45 följande:
    Varför ta bort?
    Om tjuven kollar om du är hemma?
    Jösses alltså.

• Anonym (X)
    Whitehorse1979 skrev 2020-04-22 22:17:43 följande:

Jösses alltså.

Jag hade låtit dom tro att jag inte är hemma och tagit dom på bar gärning
  • Whitehorse1979
    Anonym (X) skrev 2020-04-22 22:19:26 följande:
    Jag hade låtit dom tro att jag inte är hemma och tagit dom på bar gärning
    Ja vill och vågar man det så.

Vi har haft konstigheter på vår arbetsplats.
  • Anonym (E)

Vissa bolag sätter klistermärken på brevlådor som ska ha en viss tidning/prenumeration/reklam. För att under lätta för utdelarna.

• Anonym (Grön)
    Anonym (E) skrev 2020-04-22 22:26:27 följande:

Vissa bolag sätter klistermärken på brevlådor som ska ha en viss tidning/prenumeration/reklam. För att under lätta för utdelarna.

Ja, tänkte också så men jag har ingen tidningsprenumeration och har sedan flera år märkt brevlådan med "ingen reklam, tack".
  • Anonym (Sssnake)

Jag fick en grön klisterlapp på dörren och natten efter stoppade någon ner en svart fräsande orm genom brevinkastet.

• Anonym (ace)
    Whitehorse1979 skrev 2020-04-22 22:17:43 följande:
    Jösses alltså.
    Så alla som är hemma plockar bort klistermärken från sina brevlådor, det är en överenskommelse mellan "tjuvarnas fackförbund" och "blivande brottsoffer-föreningen"?
Svar på tråden Grön märkning på brevlåda