Inlägg från: Clara87 |Visa alla inlägg
  • Clara87

BF Januari 2021

Malunken skrev 2020-06-12 11:34:55 följande:

Är helt förkrossad.... Det liv jag såg igår finns inte mer..... Det som kom ut vid 04 var förmodligen hinnsäck och graviditet för det enda som syntes på ultraljud idag var spår (blod och koagler) där graviditeten suttit i livmodern....

Nytt återbesök om 10 dagar för att kolla allt kommit ut.

Önskar er alla andra lycka till <3 Det blev ingen januaribebis för oss men vi får inte ge upp!

Jag beklagar!! Hoppas att det går komplikationsfritt och att du slipper vara med om detta igen!!
  • Clara87
    Snobi skrev 2020-06-19 19:21:38 följande:

Glad midsommar!

Jag har haft lite bruna flytningar idag. Har aldrig haft det eller någon blödning i tidigare graviditeter så det känns jättedeppigt. Någon som haft det utan att det har betytt missfall? Är i v 12 nu.

Hej, jag hade en blödning i vecka 6 som troligen var från livmodertappen efter att jag var ute och red på en häst som försökte slänga av mig. Det var inget missfall. Först kom rött blod och sedan brunt.
  • Clara87
    Utvandraren2 skrev 2020-07-08 18:43:59 följande:

Fick svar på andra niptprovet idag. Tyvärr även det med för lite fetalt dna. Hade jag bott i Sverige hade det blivit fvp nu och sen evt abort om det visar sig vara Downs. Men nu bor jag i Norge, så om jag ens får göra det i Sverige måste det bekostas själv. Inte alls säkert jag får göra fvp i Norge, får evt svar på fredag. Min läkare hemma skickade en akutremiss. Men inte alls säkert att jag får göra abort i Norge sen, alla aborter senare än v12 kräver särskild behandling av en nämnd, och nu har väl den nämnden semester. Då kan det fort dra iväg till v20 och det tycker jag blir alldeles försent. Dessutom måste jag kanske i Coronakarann i tio dagar innan jag får göra ett fvp i Norge... Har aldrig mått såhär dåligt psykiskt i hela mitt liv. ;(

Vilken hemsk situation! Kan du få lite klarhet i dina alternativ innan du behöver åka hem till Norge?
  • Clara87
    Utvandraren2 skrev 2020-07-31 20:29:41 följande:

Fick äntligen provsvaret på fvp idag!! Svaret hade egentligen fastnat i posten över helgen, men ssk bad labbet faxa över svaret så jag slapp vänta. Fy farao vad orolig jag varit de senaste dagarna, har knappt kunnat äta.

Allt var bra, och ca 13/1 får storasyster en lillebror! Har shoppat gravidkläder idag och lite pojkbebiskläder. Det allra mesta dottern fick/ärvde var rosa. Nog för att han kan ha lite rosa, men inte hela tiden. Äntligen kan jag berätta för kollegor och bekanta, hitils har ju bara de allra närmaste vetat ngt. Nu kan jag också visa fram magen och vara glad och stolt!

Grattis! Vad skönt att äntligen få slappna av!!
Svar på tråden BF Januari 2021