• Lucia N

BF Januari 2021

En tråd för oss som väntar barn i januari!

Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

Enligt NC-appen har jag BF 5/1

• Svar på tråden BF Januari 2021
  • Anonym (Nelly)
    Lucia N skrev 2020-06-23 08:16:04 följande:

Finns en grupp på fb som heter gravida med bf januari 2021

:)

Tack! :)
  • FiaW
    AndraSladdis skrev 2020-06-23 19:14:48 följande:

Jag har NIPT 30/6, sedan får man vänta på provsvaret typ en vecka. 

Redan nervös, hur lyckas ni andra hålla er lugna? 

Jag tänker på min ålder (40) och dåliga äggkvalitet och större risker pga det.

Jag är 41, så jag är också äldre. Jag vet inte. Jag brukar oroa mig för det mesta i vanliga fall, men är ändå ganska lugn denna gången och försöker att inte tänka för mycket på det. Det är en väldig skillnad från när jag väntade första barnet, då var jag orolig och nervös i princip hela tiden. Det har nog varit så denna gången att min oro dyker upp när jag väl lägger mig i vul-stolen, innan jag får se och höra att allt är bra.

Sen tänker jag nog längst inne att allt ska vara bra, man vill ju det med hela sitt hjärta.
  • Nykär15
    AndraSladdis skrev 2020-06-23 19:14:48 följande:

Jag har NIPT 30/6, sedan får man vänta på provsvaret typ en vecka. 

Redan nervös, hur lyckas ni andra hålla er lugna? 

Jag tänker på min ålder (40) och dåliga äggkvalitet och större risker pga det.

Lugn och lugn...är livrädd. Är 43 år... men kan ju inte styra, bara hoppas <3
  • mikro
    Nykär15 skrev 2020-06-21 09:12:24 följande:

Jag har bf 26/1 så bara v 8+4 idag, mår upp och ner, ibland bra och oftast sämre em/kväll. Fryser och brösten ömmar. De är 2, 9 och 12 år :) hur gamla är dina? Hur mår du?

Har du vart på nåt vul?

Okej :) jag mår helt okej, mår illa på morgonen men det släpper ganska snabbt, är trött och hungrig.

Mina barn är 9, 7 och 2 :)
  • mikro

Jag har bf 26/1 så bara v 8+4 idag, mår upp och ner, ibland bra och oftast sämre em/kväll. Fryser och brösten ömmar. De är 2, 9 och 12 år :) hur gamla är dina? Hur mår du?

Har du vart på nåt vul?

Okej :) jag mår helt okej, mår illa på morgonen men det släpper ganska snabbt, är trött och hungrig.

Mina barn är 9, 7 och 2 :)

Har du vart på nåt vul?

Glömde ju, ja jag var på privat UL i vecka 10 i Göteborg :) kändes skönt att se att det stod rätt till där inne.
  • AndraSladdis
    FiaW skrev 2020-06-22 22:22:07 följande:

Jag har inskrivning nu på torsdag och Nipt 2/7, samma dag som du då va? Då bör jag va i 10+3. Ja det är nervöst, usch!

Vi tre är sjukt nära varandra. Jag gör NIPT på tisdag 30/6 och bör vara 10+2 då. Vi kanske kan stötta varandra!
  • AndraSladdis
    FiaW skrev 2020-06-23 22:00:53 följande:

Jag är 41, så jag är också äldre. Jag vet inte. Jag brukar oroa mig för det mesta i vanliga fall, men är ändå ganska lugn denna gången och försöker att inte tänka för mycket på det. Det är en väldig skillnad från när jag väntade första barnet, då var jag orolig och nervös i princip hela tiden. Det har nog varit så denna gången att min oro dyker upp när jag väl lägger mig i vul-stolen, innan jag får se och höra att allt är bra.

Sen tänker jag nog längst inne att allt ska vara bra, man vill ju det med hela sitt hjärta.

Ja, så är det! Jag är nog mer orolig nu än när jag väntade på första barnet. Då var jag yngre och litade på att kroppen sköter sig själv. Var mer orolig för att krocka med bilen typ :).

Jag försöker också tänka att det kanske går bra och om det gör det så känns det onödigt efteråt med all denna oro.
  • AndraSladdis
    Anonym (A) skrev 2020-06-22 20:09:55 följande:

Bor i Uppsala =) tänkte om ni kunde rekommendera något

I Uppsala vet jag inte, men det finns flera kliniker i Stockholm som erbjuder det. Kostar alltid kring 5000.

Jag ska gå till Vasamamma men vet inte om jag rekommenderar dem innan jag varit där. Som jag förstod ingick inte UL där som på vissa andra ställen.
  • AndraSladdis
    Nykär15 skrev 2020-06-23 22:06:25 följande:

Lugn och lugn...är livrädd. Är 43 år... men kan ju inte styra, bara hoppas <3

Så är det. Man kan inte påverka på något sätt, kromosomerna har skapats 10 veckor sedan, så tänker jag också. Samtidigt är det en stor grej som påverkar hela framtida graviditeten, chansen att få ett biologiskt barn nr2 eller inte i mitt fall.

Bara att hoppas på det bästa!
Svar på tråden BF Januari 2021