• Anonym (Frida)

Avsluta dejting som lett till endast sexuellt

Inledningsvis sa vi båda att vi tröttnat på casual sex relationer och var redo för något seriöst när vi började dejta, men det har utvecklat sig till just det ändå. Jag gillar honom och skulle vilja styra om det men jag tror inte han är intresserad av något seriöst med mig, vi hörs mest om sex, han frågar egentligen aldrig något om mig eller är nyfiken på mig, samtal handlar oftast om honom och hans intressen. Så hur avslutar jag det här utan att göra det alltför dramatiskt?

• Svar på tråden Avsluta dejting som lett till endast sexuellt
  • Anonym (Guru)

Säg att du vill vara singel.

• Anonym (Guru)
    Anonym (Guru) skrev 2020-04-23 12:55:57 följande:

Säg att du vill vara singel.

Och om han säger "men då kan vi ju fortsätta ligga", så svarar du "nej".
  • LukeStairwalker

Det kan inte vara så svårt att avsluta när han ändå inte har några djupare känslor.

Säg som det är, det här är inte den typen av relation du önskar.

• Anonym (jaha)

Fattar inte problemet... om du inte trivs med relationen så är det väl bara o göra slut? Hur svårt kan det vara?

• MammAmma

Jag hade sagt att det inte var den sortens relation jag var ute efter och att jag tänker söka mig vidare. Om han ändå inte har några känslor för dig så lär det väl knappast bli särskilt dramatiskt.

• Fjäril kär

Säg precis det du skriver här. Att enbart sex inte är vad du önskade och att ni inte verkar komma djupare än så.

Svar på tråden Avsluta dejting som lett till endast sexuellt