Kan barn straffas för busringningar till 112?
Självklart inte.
Men att ni i egenskap av föräldrar inte vidtagit åtgärder för att förhindra att detta upprepas flera gånger borde ni få böter för om jag fick bestämma.
Självklart inte.
Men att ni i egenskap av föräldrar inte vidtagit åtgärder för att förhindra att detta upprepas flera gånger borde ni få böter för om jag fick bestämma.
Alla gånger var under samma dag, totalt 12 samtal.
Det är inte alls "givetvis". Se inlägg #45.
Jag hoppas att TS åker på böter så detta inte upprepas. TS påstår att hans lilla "oskyldiga" unge "inte förstår bättre", men det verkar vara TS som inte förstår bättre.
Dubbelanonym? TS skulle ljuga för att han inte vill erkänna att han inte haft koll på sitt barn, vilket han inte haft. Även om det "bara" hänt en dag så är det minst lika oroväckande att TS inte har koll på sitt barn.
Frågorna han ställde är också oroväckande och får mig faktiskt att tvivla på hans föräldraförmåga. Dessutom visste han inte att 112 går att ringa även om simkortet inte sitter i. Vilken vuxen människa vet inte det? Eller så påstår TS att han inte visste det för att slippa ta ansvar för sitt barns dåliga handlingar.