• Anonym (Usch)

Rengöra sexleksak

Hur rengör man en dildo i silikon??

Jag tvättar den med varmt vatten och bakteriedödande tvål. Men efter att ha använt sen 10 ggr ca så har jag åkt på urinvägsinfektion och misstänker det är pga dildon.

Är det för sent att rengöra den bra eller ska jag kasta den?

Hur rengör man bäst?

• Svar på tråden Rengöra sexleksak
  • Anonym (we)

Sexleksaksrengöring. Varför skulle det vara dildon?

använd kondom på om du är rädd

• Anonym (Anonym)

Tvål och vatten räcker gott och väl. Och du har inte fått din uvi av dildon...

• Anonym (?)

Du använder väl inte dildon i urinröret?

• Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2020-04-23 22:06:05 följande:

Du använder väl inte dildon i urinröret?

Eftersom kvinnor har kortare urinröret män kan man få uvi av sexleksaker om inte är ordentligt rengjorda.
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2020-04-23 22:23:06 följande:

Eftersom kvinnor har kortare urinröret män kan man få uvi av sexleksaker om inte är ordentligt rengjorda.

Fast urinröret och slidöppningen sitter inte på samma ställe. Risken är betydligt större att du får en infektion i slidan än i urinröret.

Risken för att du skulle få en infektion av en sexleksak som inte är rengjord är dock väldigt liten.
  • Anonym (...)
    Anonym (?) skrev 2020-04-23 22:28:58 följande:

Fast urinröret och slidöppningen sitter inte på samma ställe. Risken är betydligt större att du får en infektion i slidan än i urinröret.

Risken för att du skulle få en infektion av en sexleksak som inte är rengjord är dock väldigt liten.

Här du totalt missat att bakterier kan flytta på sig?
  • PaulieJ
    Anonym (?) skrev 2020-04-23 22:28:58 följande:

Hahaha är du på riktigt?

Urinvägsinfektion får man av bakterier som kommer till urinröret från antingen rumpan eller slidan och det kan hända vid sex. Så vad är skillnaden på en penis eller dildo?
  • Anonym (?)
    Anonym (...) skrev 2020-04-23 23:03:53 följande:

Här du totalt missat att bakterier kan flytta på sig?

Nej. Men som jag skrev så är risken betydligt större att TS får en infektion i slidan än i urinröret. Om nu urinvägsinfektionen beror på sexleksaken så borde hon även fått en infektion i slidan. Att bara få infektion i urinröret men inte slidan när sexleksaken användes i slidan är inte troligt.
  • Anonym (?)
    PaulieJ skrev 2020-04-24 00:53:21 följande:

Hahaha är du på riktigt?

Urinvägsinfektion får man av bakterier som kommer till urinröret från antingen rumpan eller slidan och det kan hända vid sex. Så vad är skillnaden på en penis eller dildo?

Det förnekade jag inte. Men som sagt, om urinvägsinfektionen nu beror på bakterier från dildon så borde hon även fått infektion i slidan eftersom den användes där.

Det finns redan mängder av bakterier i slidan, och man får även bakterier via samlag. Risken för att en dildo som inte är rengjord skulle orsaka infektion är som sagt väldigt liten.
Svar på tråden Rengöra sexleksak