• melinis2020

Slempropp i omgångar?

Hej!

Är det någon annan som varit med om att slemproppen gått flera veckor före förlossning? Min släppte runt 35+0 första gången (troligen bara en bit av den) och då fick jag höra att den återbildas fram till v 37+0. Är nu i vecka 40 (39+3) och den har hunnit släppa en gång till i vecka 38+ då stor som halva min handflata ungefär. Trodde båda gångerna att det var nära till förlossning då eftersom nästan alla verkar föda några timmar efter men här sitter jag fyra veckor senare utan minsta lilla tecken på att det är på g och börjar bli redigt trött på den här graviditeten Rynkar på näsan

• Svar på tråden Slempropp i omgångar?
  • Anonym (Slempropp)

Med mitt första barn släppte den i ungefär ett dygn tills det började bli blodblandat... i början var det som stora snorklumpar, gul-vita. Värkarna kom sedan i gång efter hand. Men min kille föddes ca 1 dygn efter den börjat släppa.

• fjanten

Med nr 1 släppte den på förlossningen när det var igång med råge.

Med nr 2 släppte den på morgonen vecka 36+6, värkarna började natten som sedan kom.

Med nr 3 släpptes den i vecka 33 (och 35 och 37), han föddes efter igångsättning i 37+6. Då kom alltså en enorm blodblandad klump alla gånger. Var ca 3 cm öppen med förkortat tapp från vecka 32, så det var väl därför den släppte hela tiden.

Svar på tråden Slempropp i omgångar?