• Anonym (Förälder)

    Köpa kondomer till sin tonåring ?

    Vad tycker ni? Har en son på snart 15 år som har träffat en tjej... har köpt kondomer idag till honom för att de ska skydda sig så att inga tråkigheter uppstår

    Han tyckte nog att jag var pinsam men tackade för kondomerna ändå och log ändå

    Vill ju samtidigt inte heller uppmana till aktiviter men antar att det sker ändå och vill då att det sker på ett säkert sätt

  • Svar på tråden Köpa kondomer till sin tonåring ?
  • Anonym (HH)
    Anonym (Förälder) skrev 2020-04-24 21:33:14 följande:

    Vad tycker ni? Har en son på snart 15 år som har träffat en tjej... har köpt kondomer idag till honom för att de ska skydda sig så att inga tråkigheter uppstår

    Han tyckte nog att jag var pinsam men tackade för kondomerna ändå och log ändå

    Vill ju samtidigt inte heller uppmana till aktiviter men antar att det sker ändå och vill då att det sker på ett säkert sätt


    hade min son varit 15 så hade jag sagt till han att följa med osså åkt till ungdoms motagningen gått in med honom där och hämtat gratis kådisar varför betala fört när du kan få det gratis ;)
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (HH) skrev 2020-04-24 21:57:59 följande:

    hade min son varit 15 så hade jag sagt till han att följa med osså åkt till ungdoms motagningen gått in med honom där och hämtat gratis kådisar varför betala fört när du kan få det gratis ;)


    Fattar hur du menar... skulle ändå tanka bilen idag och köpte samtidigt som jag skulle betala för dieseln.. är väl lite för bekväm kanske.. tänker att han tycker att det ska vara pinsamt att gå till mottagningen så därför kanske det är enklare om jag köper detta ?
  • Anonym (Förälder)
    Jemp skrev 2020-04-24 22:06:40 följande:

    Helt rätt tycker jag.


    Härligt då är jag inte helt fel ute
  • hjärnladyn

    Jättebra och ansvarsfullt! Själv har jag tre döttrar som är yngre, men jag kommer att se till att de har sex ansvarsfullt när det är dags. Lite pinsamt är bättre än en oönskad graviditet eller könssjukdom, tänker jag.

  • Anonym (Anonym)

    Självklart ska man ge sina barn kondomer!

  • Anonym (H)

    Haha! Minns när jag var yngre och min storebror fyllde 15. Han fick bland annat kondomer i födelsedagspresent av våra föräldrar. Han hade också tjej då. Sex är inget pinsamt och det är bra att man visar det också! Är man i den ålder är ju sex absolut något som dyker upp i skallen på en.. Lika bra att hjälpa till att skydda och informera.

  • Anonym (Morllan)

    Det är väl jättebra! Oavsett om han inte använder dem eller inte. Lägg ett paket på hans rum lite då och då, strumplådan eller så. Förmodar att det är mer pinsamt att köpa det själv i den åldern.

  • fjanten

    Det är jättebra. Här kommer det finnas kondomer och mensskydd tillgängliga för söner, döttrar, partners och vänner. Uppmuntrar gärna säkert sex - för sex blir det ju i den åldern om det finns någon som vill ha det med en så att säga...

  • Smed75
    Anonym (Förälder) skrev 2020-04-24 21:33:14 följande:

    Vad tycker ni? Har en son på snart 15 år som har träffat en tjej... har köpt kondomer idag till honom för att de ska skydda sig så att inga tråkigheter uppstår

    Han tyckte nog att jag var pinsam men tackade för kondomerna ändå och log ändå

    Vill ju samtidigt inte heller uppmana till aktiviter men antar att det sker ändå och vill då att det sker på ett säkert sätt


    Du gör helt rätt, kanske ett litet snack kan va bra.. Men han måste så klart lära sig att ta sitt ansvar!
Svar på tråden Köpa kondomer till sin tonåring ?