Bebis i säte
Hej!
Har bara ett barn så har inget att jämföra med. Snittades i v38 pga säte Efter två vändningsförsök som inte lyckades.
Tyckte inte vändningsförsöken va något särskilt förutom att jag behövde fasta inför dom. Eftersom jag inte fött tidigare rekommenderade dom snitt men träffat flera barnmorskor efteråt som undrar varför jag smittades ?bara? för att bebis låg i säte.
Under snittet upptäcktes det att jag har ganska stora kärl på magen så förlorade rätt mycket blod å va trött å tagen efter det. Tog lite jobb att få igång amningen men ovan förstföderska så visste inte vad jag skulle förvänta mig heller. Hade ingen vidare smärta eller andra besvär från snittet, dock är jag gravid igen och moderkakan sitter så att det är risk att den växer in i snittärret så kommer gå på extrakontroller för det. Planerar du fler graviditeter i framtiden så kan risken att moderkakan växer in i ärret också va en faktor att väga in om du i planeringen kan välja på att föda vaginalt eller med snitt om bebis ligger kvar i säte.