• roflgrodanbolltroll

    Hur väljer hundar vem de gillar eller inte?

    Jag är INTE en hundmänniska alls. Inte en kattmänniska heller. Men hundar verkar kollektivt ha bestämt sig för att honom tycker vi om. Alltså mig då.

    Även hundar som normalt inte gillar nya människor gillar mig. Både tikar och hanar. Besöker jag någon med hund vill hunden ha min uppmärksamhet hela tiden. Syrrans hund räcker att hon säger mitt namn så blir hunden alldeles exalterad och glad...och henne (och henne) träffar jag kanske en gång i månaden.

    Nu önskar jag nog mer att jag hade den effekten på brudar, men nej tyvärr. Det är ändå kul att bli omtyckt av någon, även om det är en hund.

    Jag undrar därför er lite vanare hundmänniskor och även hundägare, vad är det som avgör om en hund gillar någon eller ej? Kan man ha "god hand" med djur utan att vara särskilt van vid djur? Vad är det jag kan utstråla som en hund gillar?

    Jag är dessutom allergisk mot just hundar:D Inte sådär akut, men efter ett par timmar blir det jobbigt. 

  • Svar på tråden Hur väljer hundar vem de gillar eller inte?
  • Anonym (Hundägare)
    roflgrodanbolltroll skrev 2020-04-25 19:20:33 följande:

    Jag är INTE en hundmänniska alls. Inte en kattmänniska heller. Men hundar verkar kollektivt ha bestämt sig för att honom tycker vi om. Alltså mig då.

    Även hundar som normalt inte gillar nya människor gillar mig. Både tikar och hanar. Besöker jag någon med hund vill hunden ha min uppmärksamhet hela tiden. Syrrans hund räcker att hon säger mitt namn så blir hunden alldeles exalterad och glad...och henne (och henne) träffar jag kanske en gång i månaden.

    Nu önskar jag nog mer att jag hade den effekten på brudar, men nej tyvärr. Det är ändå kul att bli omtyckt av någon, även om det är en hund.

    Jag undrar därför er lite vanare hundmänniskor och även hundägare, vad är det som avgör om en hund gillar någon eller ej? Kan man ha "god hand" med djur utan att vara särskilt van vid djur? Vad är det jag kan utstråla som en hund gillar?

    Jag är dessutom allergisk mot just hundar:D Inte sådär akut, men efter ett par timmar blir det jobbigt. 


    Jag har haft hundar hela mitt liv och hundar känner av om en person är god eller inte och som du skrev "har god hand med djur" -vilket man nog är född med...

    Jag tror du utstrålar lugn, självsäkerhet, snällhet med hundar och människor som ger dom uppmärksamhet, inte är rädda och är roliga - (enligt hunden) ja då gillar hundar det..

    Det är likadant för mig, med skillnaden att jag haft många hundar..Ex min syster hade en hund som gjorde utfall (ser ut som om dom ska attackera en) mot alla han aldrig träffat...När jag träffade hunden 1a ggn hälsade han glatt på mig..

    Sen känner hundar av allt tex om du är rädd eller inte-vilket jag antar du inte är..Dom är väldigt smarta -så vet dom med sig att -honom- kan jag få att uppmärksamma mig/bli klappad av/leka med - så utnyttjar dom det...

    Sen det här med tjejer så gillar dom flesta tjejer killar som gillar djur och har god hand med djur...Du kanske inte ska klia dom bakom öronen baraSkrattande
Svar på tråden Hur väljer hundar vem de gillar eller inte?