• Anonym (Förvirrad och feg)

Vill han bara ligga eller vill han också ha mer?!

För 10 år sedan hade jag ihop det med en kille och jag blev jättekär. Vi träffades precis när jag höll på att flytta till en annan stad och efter flytten träffades vi några gånger och hade sex, sedan rann det ut i sanden. Jag vet fortfarande inte vad han kände för mig då men han blev för mig den där ?what if-killen? som jag haft lite svårt att helt släppa.

Vi gick vidare med våra liv på varsitt håll och skaffade familj men så hörde han plötsligt av sig och frågade hur allt var och om jag ville träffas på en fika för han skulle komma till min stad i jobbet. Fikan blev en drink och sen följde han mig hem. Detta var ca ett halvår sedan och efter det har vi hörts i princip varje dag. Vi har också träffats varje gång jag varit till min hemstad sedan dess och de senaste gångerna har han introducerat mig för nästan alla sina vänner.

En av hans bästa kompisar sa då till mig att den här killen pratar massor om mig och att han sagt att jag var perfekt förutom avståndet. En annan har också sagt till mig att det är uppenbart att A är kär i mig.

Detta leder till själva min fundering. Jag vet att jag är kär i honom, det har aldrig riktigt lagt sig under alla dessa år. Men vad känner han för mig?

Han är väldigt mån om mig och stöttar mig i allt jobbigt som kommer upp, han får mig att känna mig bra och bekräftad och när vi hänger med hans kompisar har han inga problem med att krama och pussa mig men han SÄGER ingenting om vad han vill med det här! Det gör mig så förvirrad och frustrerad att jag inte vet vad som händer!

Ja, jag skulle kunna fråga rakt ut men jag är jäkligt feg gällande sånt och vill inte sätta press på honom om jag missuppfattat allt! Jag tolkar ju såklart allt till min fördel och skulle gärna leva i den bubblan, men inser att det är orealistiskt.

Så vad tror ni? Vill han bara ligga eller är han också intresserad av att ta det här till ett seriösare plan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-26 23:06
    Blev uppmärksammad att jag missat att skriva att vi båda är separerade sedan lång tid tillbaka, så det finns inga andra relationer att ta hänsyn til där någon kommer i kläm!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-26 23:08
    Blev uppmärksammad att jag missat att skriva att vi båda är separerade sedan lång tid tillbaka, så det finns inga andra relationer att ta hänsyn til där någon kommer i kläm!

• Svar på tråden Vill han bara ligga eller vill han också ha mer?!
  • Anonym (Free)
    Anonym (Förvirrad och feg) skrev 2020-04-26 10:19:31 följande:

Så vad tror ni? Vill han bara ligga eller är han också intresserad av att ta det här till ett seriösare plan?

Han är kille. Vad tror du?
  • Anonym (Förvirrad och feg)
    Anonym (Free) skrev 2020-04-26 10:32:33 följande:

Han är kille. Vad tror du?

Jag ställde frågan för att jag inte vet riktigt vad jag ska tro...
  • Anonym (Livia)
    Anonym (Förvirrad och feg) skrev 2020-04-26 10:19:31 följande:

Ja, jag skulle kunna fråga rakt ut men jag är jäkligt feg gällande sånt och vill inte sätta press på honom om jag missuppfattat allt! Jag tolkar ju såklart allt till min fördel och skulle gärna leva i den bubblan, men inser att det är orealistiskt.

Varför skulle inte han kunna känna likadant som du? Att han inte törs fråga och prata om sånt "för tänk om han missuppfattat!". Vill du veta var han står måste du ta upp det med honom. Säger han att han bara vill ligga får du ju veta det nu och kan börja gå vidare om du är intresserad av något mer. 
  • Anonym (Free)
    Anonym (Förvirrad och feg) skrev 2020-04-26 10:38:11 följande:
    Jag ställde frågan för att jag inte vet riktigt vad jag ska tro...
    Det spelar väl ingen roll vad en kille säger. Tjejer har bestämt sig för att killar bara är ute efter sex.
  • Anonym (Eva)

Det enda sätt att veta är att fråga. Även om du inte får svaret du önskar så vet du iaf. Risken finns att du blir ännu mer sårad ju längre du väntar om det visar sig att han inte känner likadant. Avståndet verkar nog vara lite problem. Kommer han npn gång och hälsar på dig? Eller ses ni bara när du är i din hemstad?

• Anonym (Eva)

Tror inte att han bara är ute efter sex då ni umgås med hans vänner osv. Kan dock vara att han gillar att ha som ett förhållande utan att det är ett förhållande med massa förväntningar och krav.

• Anonym (Free)
    Anonym (Eva) skrev 2020-04-26 10:54:22 följande:

Det enda sätt att veta är att fråga. Även om du inte får svaret du önskar så vet du iaf. Risken finns att du blir ännu mer sårad ju längre du väntar om det visar sig att han inte känner likadant. Avståndet verkar nog vara lite problem. Kommer han npn gång och hälsar på dig? Eller ses ni bara när du är i din hemstad?

Men killar ljuger ju och säger vad som helst för att få ligga.
  • Moder1

Just nu verkar det ju som ni är seriösa.

Du får väl helt enkelt fundera på vad du vill ha ut av er relation och kommunicera det med honom.

Tala om att du vill ha en etikett på er relationstatus

• Anonym (Free)
    Moder1 skrev 2020-04-26 11:57:28 följande:

Just nu verkar det ju som ni är seriösa.

Du får väl helt enkelt fundera på vad du vill ha ut av er relation och kommunicera det med honom.

Tala om att du vill ha en etikett på er relationstatus

Hon är seriös. Men frågan är om han är det. Kan en tjej någonsin vara säker på att killen inte bara vill ha sex? Killar blir väl inte kära?
  • Anonym (C)
    Anonym (Free) skrev 2020-04-26 12:02:12 följande:

Hon är seriös. Men frågan är om han är det. Kan en tjej någonsin vara säker på att killen inte bara vill ha sex? Killar blir väl inte kära?

Vad yrar du om? Min kille är tokkär i mig. Och kan visa det.
Svar på tråden Vill han bara ligga eller vill han också ha mer?!