• Limeblad

Relationsstatus på facebook

Anonym (Oviktigt) skrev 2020-04-26 20:18:18 följande:

Att det är oviktigt.

Jag och min sambo (tillsammans i 8.5år och har 3barn) har aldrig ändrat vår relationsstatus. Enligt mig är det oviktigt. Vi är lika mycket ett par oavsett om det står singel eller ej.

Jag har förövrigt ett kort som även är 6.5år gammalt och känner ingen panik över att uppdatera kortet heller.

Jag har som du. Gammal bild, gammal bostadsort. Tror jag lyckats tagit bort så någon relationsstatus inte syns alls. Förut stod det singel fast jag är sambo.

För mig är de funktionerna på Facebook inte viktiga längre. Jag använder grupper inom mina intresseområden och messenger för att kommunicera med vänner och familj. Lägger aldrig upp bilder eller ändrar status. Funderar dock på att ändra status när vi gifter oss för att det är en stor livshändelse.
  • Limeblad
    TriC skrev 2020-04-27 11:04:23 följande:

Du har ju en gång i tiden valt att aktivt ange "singel", så tydligen var det inte så obetydligt då. 

Om min partner påstod sig vara singel på Facebook så skulle jag definitivt ifrågasätta det. 

Det är väl inte så konstigt? Jag skaffade Facebook när jag gick i gymnasiet. Det har gått över 12 år sen dess. När jag började använda Facebook använde man det aktivt, uppdaterade statusar och la upp massor av bilder. Singel var jag tills för tre år sedan. Senaste jag gjorde en ändring var för fem år sen då jag bytte profilbild. Skulle bli väldigt förvånad om någon brydde sig om min relationsstatus då inget annat hänt på profilen på flera år (mer än några födelsedagshälsningar). De som känner mig vet ju att jag är sambo. Känner man oro för vad som står på en Facebook känns det som man har större problem
  • Limeblad
    Anonym (undrar) skrev 2020-04-27 11:31:58 följande:

Min kille och jag har varit tillsammans under våren/vintern bara, men dejtat i snart ett år. Har står fortfarande som singel på fb, jag hade ingen relationsstatus synlig innan, så har inte ändrat något. Han har över tusen fb-vänner som jag naturligtvis inte vill ska tro att han är singel, de flesta är jämngamla med oss och inte släkt eller nära vänner. Vi har egentligen aldrig pratat om statusen på fb, jag har bara sagt en gång att jag tyckte det var jobbigt, men har lägger liksom aldrig upp något och gillar typ ingenting. Det senaste inlägget han är taggad i är från 2016... Så jag vet inte hur jag ska göra. Han är liksom online hela tiden för messenger och han är ju "aktiv" så att säga att han scrollar flödet ibland. Jag vill inte sabba något genom att vara be honom ändra - samtidigt som det inte känns bra för mig

Låter som att han använder Facebook som jag. Hade försökt att inte bry mig om statusen om jag var du. Och alla hans vänner. De har väl bättre saker för sig än att gå in på hans profil och kolla hans status?
Svar på tråden Relationsstatus på facebook