• smulpaj01

Relationsstatus på facebook

Vi (jag och min särbo) la in status "i ett förhållande" samtidigt när det hade gått 3 mån. Vi hade bestämt när vi började träffas att vi skulle göra det om förhållandet klarar 3 månader. Ingen av oss hade någon förhållande status alls innan, jag var singel och han bröt upp från ett 10 årigt förhållande när han träffade mig.

Vi skrev alltså inte "förhållande med NN" utan enbart att vi är i ett förhållande.

Senare har han ändrat profilbild till en bild på oss tillsammans vilket har gillats av alla hans vänner utom en del av hans s.k "tjejkompisar", så nu vet jag vilka som vill vara mer än bara vän med honom

• smulpaj01
    Anonym (XXX) skrev 2020-04-27 13:44:16 följande:

Men nu skojar du väl? Om man får mycket i sitt flöde, så hinner/orkar man inte se allting och reagera på allting. Jag hoppas verkligen att det inte finns människor där ute, som drar slutsatser om mig beroende på vilka poster och foton jag INTE gillar...

Ha ha...men nej jag skojar inte. Det är 2 tjejer som är ganska aktiva på fb och gillar allt han lägger ut där. (det är rätt sällan dock men ändå) Jag har träffat båda, den ena var väldigt trevlig och gav mig många komplimanger (hon är bi så det kanske var därför?), den andra var väldigt VÄLDIGT otrevlig mot mig och klängde på honom så mycket så det kändes pinsamt för mig. Så jag VET att dem (i alla fall nr 2) gärna vill mer med honom och inte gillar detta. När han levde med exet var han mer tillgänglig för dem, nu vill han bara vara med mig.

Jag förstår hur du menar och så är det såklart inte i vanliga fall, jag har ingen koll på vem som gillar vad men detta blev så tydligt eftersom han (som sällan skriver på fb) har lagt ut 4 poster om mig och dessa är de enda de här tjejerna inte har gillat. Hade lite tråkigt en dag såhär i corona tider och kollade det.
  • smulpaj01

Ett ex till mig vägrade ha annan relationsstatus än singel trots att vi var sambo. Han skyllde på att han kunde förlora kunder på det. Han var PT. Så j*kla löjlig ursäkt och ja, han var garanterat otrogen mot mig. Tjejer messade honom alla tider på dygnet. Det var en mycket usel och som tur är kort relation.

Svar på tråden Relationsstatus på facebook