• TriC

Relationsstatus på facebook

Om man är i ett förhållande så kan man välja mellan att antingen ha status "i ett förhållande" eller att inte visa någon status alls.

Däremot är det självklart inte okej att påstå att man är "singel", för det är då ett medvetet val att ge den falska informationen till alla sina facebookvänner (och kanske även alla övriga, beroende på valet av inställningar). Det tolkar jag som att personen vill hålla vissa dörrar öppna...

Alltså: "i ett förhållande" eller ingen status alls. 

• TriC
    Anonym (Oviktigt) skrev 2020-04-27 10:07:41 följande:
    Fast nu använder ju inte jag min Facebook till att flirta och hoppas på att någon ska svajpa höger så att säga haha.

Jag har mina vänner och familj på min Facebook och någon gammal klasskompis som har lagt till mig.

Jag påstår heller inte att jag är singel , jag har bara valt att inte ändra något så (för mig) obetydligt på facebook så för mig är det inte självklart att ändra den infon

Men återigen - alla gör ju som dom vill :)
    Du har ju en gång i tiden valt att aktivt ange "singel", så tydligen var det inte så obetydligt då. 
    Om min partner påstod sig vara singel på Facebook så skulle jag definitivt ifrågasätta det. 
  • TriC
    Anonym (undrar) skrev 2020-04-27 11:31:58 följande:

Min kille och jag har varit tillsammans under våren/vintern bara, men dejtat i snart ett år. Har står fortfarande som singel på fb, jag hade ingen relationsstatus synlig innan, så har inte ändrat något. Han har över tusen fb-vänner som jag naturligtvis inte vill ska tro att han är singel, de flesta är jämngamla med oss och inte släkt eller nära vänner. Vi har egentligen aldrig pratat om statusen på fb, jag har bara sagt en gång att jag tyckte det var jobbigt, men har lägger liksom aldrig upp något och gillar typ ingenting. Det senaste inlägget han är taggad i är från 2016... Så jag vet inte hur jag ska göra. Han är liksom online hela tiden för messenger och han är ju "aktiv" så att säga att han scrollar flödet ibland. Jag vill inte sabba något genom att vara be honom ändra - samtidigt som det inte känns bra för migRynkar på näsan

Fråga honom varför han påstår sig vara singel på Facebook. Om han säger att det är oviktigt vad som står där så fråga varför det i så fall var viktigt att en gång i tiden ange "singel". 
    Du kan faktiskt vara lite tuff och säga att om man vill vara din pojkvän så kan man inte samtidigt visa för onlinevännerna att man är singel. 
    Om han vägrar ändra (eller ha bort sin status helt) så är ju frågan hur viktig du egentligen är för honom.....
Svar på tråden Relationsstatus på facebook