Inlägg från: Anonym (Den onda styvmodern) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Den onda styvmodern)

Relationsstatus på facebook

Anonym (XXX) skrev 2020-04-28 11:51:39 följande:

Jag har faktiskt en FB-vän som är gift (jag vet det att jag känner honom från ett IRL-sammanhang) som inte har någon relationsstatus, och aldrig med ett ord har nämnt att han har en fru. Inga bilder på henne heller, fast han lägger upp bilder på massa andra människor han umgås med - dottern (men inte styvsonen, han nämns aldrig heller), arbetskamraterna, båtklubben, jaktlaget o.s.v.. Och även bilder på huset, trädgården och dottern.

Jag tycker att det är jättekonstigt, och jag skulle inte vara glad om jag var frun! 

Ännu mer konstigt blev det, när någon skrev något om frun i en kommentar (helt neutralt, inget anklagande eller negativt), och han tog bort kommentaren. Då undrar man vad han är ute efter? Att ha alla dörrar öppna, som någon skrev ovan? Eller skäms han för frun (och styvsonen) av någon anledning? Kan det vara för att hon är ukrainska (ev. en "postorderfru", fast jag vet inte det)?

Varför är det så konstigt att man inte nämner styvsonen? Det skulle jag aldrig göra någonsin på min Facebook, jag gillar honom inte för fem öre och behöver inte ha med honom att göra. Jag tummar upp och kommenterar min mans inlägg, men inte när de involverar hans son.
Svar på tråden Relationsstatus på facebook