• Reeandom

Söka fonder

Hej, det är så att jag är en tjej på 18 som har både autism och adhd. Jag bor inom västra Götaland, o nu så ska jag flytta till min första egna lägenhet då jag inte kan bo hemma längre av flera anledningar. Jag har för tillfället inget jobb och det är min mamma som kommer hjälpa mig med att betala hyran på 5,4 men hon har inte ekonomin för att hjälpa mig med annat så som möbler och mm. Jag har sökt soc men blev nekad till bidrag där, efter dom själva sa jag skulle tacka ja till lägenheten när jag sökte hos dom. Men nu så undrar jag om det finns fonder där jag kan söka pengar för att kunna köpa möbler, tallrikar, bestick, rengörings artiklar, mm sånt man behöver i ett hem helt enkelt, har inga möbler förutom en säng stomme, Ikea bänk och tv. Har kollat möbler som bortskänktes men kan inte hämta då inte har körkort och det som skänks bort oftast brukar va en bit bort att hämta. Skulle ha ett sip möte eller vad det heter där soc och habilitering skulle vara inblandad men pga Corona så har det blivit uppskjutet och flyttar om en månad. Har googlat en del och hittar bara gamla fonder, eller fonder för andra åldersgrupper, för dom som bor i Sthlm eller för barn familjer. Skulle verkligen uppskatta det om ni visste bra fonder och kunde länka dom här under.

Förlåt om texten är lite hoppig och så men är väldigt stressad av detta o skulle kunna skriva en 3 sidor lång text men vill hålla det så kort som det går så folk orkar läsa det.

Svar på tråden Söka fonder