• Aniiee

    Äter du kanelbulle till frukost?

    Som frågan lyder.


    I have a growing lack of disgust for you
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du kanelbulle till frukost?
  • flygrl

    Jag är ju van äta frukost med även söta pålägg utöver ost, charkuterier osv så visst skulle en kanelbulle kunna slinka ner men det brukar inte ingå på mitt frukostbord.

    Varför undrar du? Brukar du själv käka kanelbulle till frukost?

  • Dexter dot com

    När jag var yngre och varken hade problem med extrakilon och orken kunde fikabröd absolut slinka ner både till frukost,lunch och middag.

  • cosinus

    Nej, jag är ingen morgonätare och har extremt svårt för sötsaker på morgonen. Har även svårt med fika på jobbet på förmiddagsfikat så då avstår jag nästan alltid.

    Efter lunch däremot, då går det mesta ner :)

  • Aniiee
    flygrl skrev 2020-04-28 01:36:58 följande:

    Jag är ju van äta frukost med även söta pålägg utöver ost, charkuterier osv så visst skulle en kanelbulle kunna slinka ner men det brukar inte ingå på mitt frukostbord.

    Varför undrar du? Brukar du själv käka kanelbulle till frukost?


    Jag undrar därför att jag oftare och oftare stöter på påståendet att i Sverige äter man kanelbulle till frukost. Det är mest rese- och expatbloggar/vloggar som påstår detta, men jag har aldrig i mitt liv stött på en svensk som skulle äta kanelbulle till frukost. Så jag undrade om det är något jag missat bara eller om det är något missförstånd.
    I have a growing lack of disgust for you
  • GöstaPetter

    Nej, inte vanligtvis. Eller jo, ibland. Jag äter aldrig "frukost", utan min första måltid är den som andra kallar "lunch". Ibland finns det kanelbulle till 10-fikat, och då slinker det såklart ner en som första maten för dagen.

  • BuoBä

    Inte till vardags, men på hotell skulle jag kunna byta ut wienerbrödet mot en bulle. Eller, jag tar båda!

    Det kanske är från hotellvistelser som den här föreställningen har uppstått? Eller så är det 10-fikat som misstas för frukost...

  • flygrl
    Aniiee skrev 2020-04-28 14:06:41 följande:

    Jag undrar därför att jag oftare och oftare stöter på påståendet att i Sverige äter man kanelbulle till frukost. Det är mest rese- och expatbloggar/vloggar som påstår detta, men jag har aldrig i mitt liv stött på en svensk som skulle äta kanelbulle till frukost. Så jag undrade om det är något jag missat bara eller om det är något missförstånd.


    Aha, I c. Nu är väl inte jag den mest typiska svensken uppvuxen med invandrade föräldrar som jag är men mitt intryck är iaf att svenskar i allmänhet inte brukar käka kanelbulle till frukost. Tror BuoBä är nåt på spåren med att det möjligen kan va svenska hotellfrukostar alt förmiddagsfikat som lett till missuppfattningen att i Sverige käkar man kanelbullar till frukost.
  • Mascaraklumpar

    Japp. Vi har sällan bullar liggandes hemma (bakar kanske 2 gånger per år) men när det väl händer så tar jag gärna en eller två till frukost. Bor vi på hotell eller äter frukost ute så äter jag också bullar/sötsaker, men då efter att jag ätit annat.

Svar på tråden Äter du kanelbulle till frukost?