• Anonym (Hjärnan eller hjärtat?)

Skapa ett förhållande med slutdatum?

Hej!

Jag är väldigt kluven då det finns en tjej som jag vet är intresserad av mig och jag är också intresserad av henne. Vi hade en liten flirt för ett bra tag sedan och hon poppar ofta upp i mina tankar och när jag har pratat med henne så verkar det vara lite likadant hos henne. Men saken är den att våra framtider inte riktigt matchar och sist så gjorde vi slut för att en av oss flyttade iväg och hade vi inte gjort det så hade vi säkert fortsatt längre än vad vi gjorde.

Men nu är saken den att vi bor nära varandra igen. Vi trivs i varandras sällskap och båda skulle nog vilja ha mer. Vi träffas inte regelbundet eftersom att båda har en typ av känslor för varandra och kan det inte vara vi så blir det bara komplicerat.

Men så till det som ska diskuteras. Jag pluggar och kommer vara klar om 4 år. I samband med detta så planerar jag att flytta härifrån (till Spanien, USA, asien, Australien) ja, lite var som istället för att leva här. Hon har inte börjat plugga än men har drömmar som jag aldrig hade velat hålla henne borta ifrån och vet att hon innerst inne då kan tänka sig flytta till en annan ort för att plugga till vad hon vill bli om hon inte kan komma in på önskad linje här. Samma sak gäller när jag är klar sen. Jag vill flytta men sannolikt så kommer hon inte kunna flytta med mig och kärlek får en att inte kunna tänka klart när man är inne i det även om man vet vad man "bör" göra.