• GGN

Pappan vill behålla?

Anonym (Tips från coachen) skrev 2020-04-28 16:50:04 följande:

Man blir nog aldrig "redo" så om du ska vänta på det blir du aldrig mamma.

Det är mkt riktigt ofta kvinnan som har det största ansvaret, men det kan lika gärna vara 51 % och inte 90 % som många trådar på FL vill få det att låta.

Många blir visst redo. Dumt att chansa.
  • GGN
    Anonym (Hon...) skrev 2020-04-28 15:37:54 följande:

Någon som varit i liknande situation som mig där det uppkommit en tidig graviditet där pappan (som är en helt fantastisk- men mkt upptagen sambo) är den som vill behålla men du (mamman) är osäker över huruvida man ska ta steget om att bli förälder eller ej?..  Jag menar man som kvinna uppoffrar ju det mesta medan pappan är mer en åskådare fysiskt och "ansvarsmässigt".. Jag menar det är ju kvinnan och den blivande mannan som kommer behöva axla den större delen av ansvaret... :/  Någon som varit i liknande oroliga situation? Jag menar oftast är det ju mamman som vill behålla och pappan abort... ? 

Vi har stadig relation.. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-29 08:20

Och nej.. med upptagen menar jag inte någon otrohetsaffär... Man kan även bara sambo och upptagen av sina "måsten" om dagarna och därmed ha mkt lite tid över för annat som tex familj i framtiden..

Verkar inte smart att skaffa barn då, nej.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-04 14:55:21 följande:

Att döda sitt barn, är det rätt?

Man får vara den vuxne och ta hand om den situation. Kan man inte det får man ge barnet chanser hos någon annan. Vid en abort får barnet ingen chans överhuvudtaget.

Det förutsätter ju att man anser att det är ett barn.

Man tar hand om situationen om man avbryter graviditeten.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-23 11:21:31 följande:

Att "anse" att ett barn är ett barn eller inte gör det ju bara ännu värre. Någons tyckande avgör om en människa är en människa och har något värde... Ja, du hör ju...

Man dödar sitt barn, att skriva om det som att "avsluta graviditeten", för att det ska låta bättre, förändrar inget.

Det är vad du anser, inte jag. Inte heller lagen.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-26 07:49:52 följande:

Nej, det är faktiskt inre vad jag anser. Detta är inte en åsikt. Det är konkret fakta. Lagen är något helt annat.

Okej, jag förstår. Var kan jag läsa om det?
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-27 10:24:04 följande:

Prick överallt. Det enda du(inte) kommer att märka att att det förekommer försköningar, omskrivningar och definitioner. Att definiera dig som ett "embryo", dvs ett ingenting, bara för att du var i en viss fas i din utveckling gör inte dig till mindre människa, mindre värdig eller mindre dig.

Uppenbarligen inte överallt eftersom jag inte sett det. Länka gärna.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-05-30 12:29:03 följande:

Du läste uppenbarligen inte var jag skrev? Visa gärna var du inte kan läsa om fosterutveckling? Det är bara det att det där fostret(som benämner ett visst stadie i utvecklingen) är en människa. Det är du. Det är ditt barn.

Ja, det är ju inte en häst...

Det är ett mänskligt embryo.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-01 17:11:12 följande:

Det är en människa. I ett visst utvecklingsstadie.

Japp, under utveckling. Inte klar produkt.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-02 13:33:52 följande:

Nör är produkten då klar? Eftersom att en fullgången nyfödd bebis inte direkt är färdigutvecklad.... Men du kanske tycker att man kan döds dessa med.... Eller ta andra änden, en gammal och skör människa vars system inte längre fungerar. Är inte den heller en fullvärdig människa? En människa är en människa, är en människa. Du är du, är du, är du.

Jag tycker inte man ska döda någon. Inte ens spindlar dödar jag.

När det inte längre är en parasit utan kan klara sig själv så är det ett eget liv. Den gränsen har klättrat neråt tack vare den fantastiska vård vi har idag. Men innan vecka 18 är det väl ganska kört anar jag...

Min personliga abortgräns är vecka 16, hade inte gjort efter det.
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-02 14:41:28 följande:

Spindlar inte ok att döda, men människor ok. Ja, det låter typiskt...

En människa är aldrig en parasit. Men du tycker alltså att en handikappad människa som behöver hjälp med precis allt är en parasit som man kan göra sig av med om man så har lust? Den har inget värde och är ett ingenting, kan möjligen få lov att existera på nåder. Jo, det är vad du säger.

Varför gör en vecka hit eller dit skillnad för dig? Det är samma människa, som dessutom klarar sig lika lite på egen hand i vecka 15 som i vecka 17. Finns det någon logik?

Jag anser ju inte att man dödar en människa.

Handikappade får hjälp av vården för att kunna leva, precis som förtidigt födda barn.

Vecka 16 har jag som personlig gräns eftersom en närstående gjorde abort då och har berättat mycket om upplevelsen.
  • GGN
    Anonym (!) skrev 2020-06-02 16:33:50 följande:

Jag undrar varför du så stenhårt propsar på att det bästa alltid är att födas? Det är det verkligen inte. I synnerhet inte om mamman inte vill. Är du beredd att ta hand om alla dessa barn som föds till föräldrar som inte vill/kan ta hand om dem?

Håller helt med. Att en kvinna ska tvingas vara gravid och föda till varje pris. Det är inte som att slå i tån direkt...
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-03 18:28:29 följande:

Eh....vad är då att dödas?

Är det smärtsamt? Hur vet du det, har du dött?
  • GGN
    Anonym (det är barnets kropp) skrev 2020-06-04 15:52:15 följande:

Så bara vi bedövar en, säg sjuåring, så är det okej att ta denne av daga?

Men herregud, varför skulle man ta livet av en sjuåring?? Sjukaste jag läst idag...
Svar på tråden Pappan vill behålla?