• Xzx

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-28 18:37:20 följande:

Varför saknar så många kvinnor helkroppsbild på Tinder? Det är jäkla tidskrävande att hålla på googla upp dom eller att träffa dessa.

Alla gånger har så har ingen varit smal. Även om man fortsätter att hoppas...

Varför inte spara båda tid och ge en rättvisande bild av er själva? Jag fattar det inte.

Har dom ingen helkropps bild så är dom i 100% av fallen tjockisar.

Gillar man inte det, så är det bara vänster som gäller. Enkelt.

• Xzx
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-28 18:49:19 följande:
    Jag bor i en mindre stad och har därför inte oändligt med swipes. Men annars du rätt att man borde...

Vänsterswipes har du oändligt av...

Dessutom. Du vet ju att hon är en tjockis redan, så hon skulle väl åkt vänster iaf?

Jag förstår inte problemet.

• Xzx
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-28 19:43:18 följande:
    Jo, du har väl rätt.
    Tyder på att hon har komplex också.  Vilket inte är särskilt sexigt.

Komplex för vad, menar du?

Hon var sjukt bra i sängen dock...

• Xzx
    Anonym (Mansgris) skrev 2020-04-29 11:19:24 följande:
    Så du ser bara kvinnor som ett hål att få stoppa in din k*k i?

Fin kvinnosyn (not).
    Att inte tända på fetton har väl inget med kvinnosyn att göra?
  • Xzx
    Anonym (QT89) skrev 2020-04-29 13:40:52 följande:

Jag är mer trött på alla tjejer som har bild på 50% av ansiktet utanför bilden och 100% boobs med i bilden. Liksom visst bröst är vackert men är det de enda dom har o erbjuda för att flirta? Är dagens kvinnor/tjejer så värdelösa på att presentera sig?

Tror aldrig jag skulle höra en man gnälla över att det är för mycket tuttar - på en knullapp... "Nähä tjejer, NU är det för mycket tuttar här!! Skärpning!"
  • Xzx
    Anonym (Deli) skrev 2020-04-29 14:20:42 följande:

Är det ett måste? Räcker det inte med att hon beskriver sin kroppsbyggnad?
    Snacka om att vara ytlig...

Jag förstår ärligt talat inte det där påhoppet om att vara ytlig?

Tinder är en knullapp. Alla har preferenser. Vad fan är ditt problem med vad andra gillar?

• Xzx
    Anonym (Deli) skrev 2020-04-29 15:24:09 följande:
    Har du hört talas om äktenskap? Barn? Vet du vad ÄKTA kärlek är? Det är inte sex som är det finaste i ett förhållande. Du är för ytlig, inga kvinnor gillar ytliga män.
    Ja, och vissa kanske inte blir kära i tjockisar eftersom att dom inte är attraktiva? Vad är ditt problem?
  • Xzx
    Anonym (Därför) skrev 2020-04-29 17:00:05 följande:

För min del handlar det helt ärligt om att det är lättare att ta en selfie än att be en kompis att ta en snygg helkroppsbild. Jag tycker bilder som man tar på sig själv i spegeln med mobilen ser så patetiskt ut.

När jag använde Tinder la jag ändå ut några helkroppsbilder bara för att låta killarna få ett hum om hur jag ser ut. Jag är kurvig (på riktigt. Jag är alltså inte tjock). Jag har inte något fett alls på magen, men har bröst, lår och rumpa. Och jag är vältränad, så jag har en rätt snygg kropp för de som gillar kurvor. Gillar man skinny är jag inte rätt person, så försöker undvika att något tror att jag är det. Jag har alltid undvikit att visa upp brösten på Tinder. Män har en tendens att bli besatta när de ser dem och jag vill inte ha den formen av uppmärksamhet. Mitt ansikte är min bästa tillgång och jag kommer ganska långt med det. Börjar jag visa hur kroppen ser ut får jag bara massa kåta meddelanden. Usch. Så helkroppsbilderna är påklädda. Nackdelen med snygga kurvor är att det ser ut som att man försöker utmana sexuellt nästan oavsett vad man har på sig.

Tvivlar ju EXTREMT starkt på att det är läget för mer ön 0.000005% av tjejerna...

Dessutom går det alldeles utmärkt att visa sin kropp utan att pattarna behöver vara i fokus och upptryckta under hakan...
  • Xzx
    nénuphar skrev 2020-04-29 18:35:29 följande:

Nu är jag ju inte alls på Tinder eller i dejtingsvängen så med reservation för att jag inte riktigt har 100 koll på hur de här profilerna visas slänger jag ut en tanke-kan det helt enkelt inte vara att det i formatet /sammanhanget känns fel? Det är ganska svårt att ta avslappnade helkroppsbilder som ger en skön vibb. Man vill antagligen inte se ut som att man står på någon slags prispall, på företagets infosida eller först i raden på hundutställningen. Dessutom kan det ju finnas en smått förnedrande och lite opersonligt objektifierande aspekt i att man förväntas gå igenom kroppsbesiktningen för att kvala vidare men det kanske är lite inbyggt i konceptet?

Sen kan man kanske misstänka, som med allt annat dejtande och raggande, att förväntningarna inte överensstämmer. En vill bara ligga, den andre söker en livskamrat. I det senare fallet kanske det finns annat som överskuggar extrakilona eller kroknäsan. Det enda du själv kan göra är väl att skriva i din profil att du bara är intresserad av smala kvinnor. De som inte matchar kravet lär väl inte svajpa på dig, inte heller de som eventuellt är smala men inte gillar din attityd och på så vis slipper ni ödsla tid på varann. Win-win.

Eh, ja, det är verkligen en del i konceptet.

Det handlar om att träffa någon att dejta/ligga med. Och då vill man INTE köpa grisen i säcken. Har man problem med att visa sig hur man ser ut så kanske det är fel ställe att hänga på...

Jag förstår dock poängen med att det kan kännas konstigt att ta såna bilder - men om man gör det i ett annat sammanhang med sina kompisar när man gör något helt annat så blir det inte alls lika krystat och konstigt. T.ex.

• Xzx
    nénuphar skrev 2020-04-29 19:31:18 följande:
    Jag skrev ju att jag inte har koll på hur Tinder funkar men har i alla fall fattat det som att det är bildbaserat. MEN helkroppsbilder blir ofta konstiga om man inte är van vid plåtning och för mig skulle kännas konstigt att be någon fota mig när jag yogar för att lägga ut i en kontaktannons. Antar att det betyder jag inte skulle använda mig av just Tinder då om det vore aktuellt , även om jag inte har ett dugg problem med att andra ser mina extrakilon.

Kan man överhuvudtaget inte kommunicera med varandra i appen? I så fall är det väl bara att skriva att man endast dejtar smala om man nu är livrädd för att få med sig fel sorts kulting hem. Jag skulle vara mer orolig över att de är kassa i sängen men det går ju inte att fota.

Jo man kan absolut skriva med varandra. Men vi behöver inte gå närmare in på exakt hur det funkar. 

Att få till en helkroppsbild är busenkelt. Det är bara be någon kompis ta lite bilder på måfå någon kväll när man är ett gäng som hänger. Problem löst.

• Xzx
    nénuphar skrev 2020-04-29 21:51:17 följande:
    Nej det har jag inget behov av.

Jag tror inte det är svårt rent tekniskt för någon att ta helkroppsbilder men omotiverat. Varför ha förväntningen att någon annan ska göra det för att du/TS vill ha det? Swipa de ni ser i helfigur. De är ju överens med er.Problem solved, innit?

Problemet är dom som ser smala ut i ansiktet, men sen ses man, och dom är ett fläskberg... Det blir bara tråkigt för båda.

Att vara tydlig från början vinner alla på.

Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild