• Mandel

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-28 18:44:36 följande:
    Det är ju min erfarenhet också...

Men man hoppas ju ändå om man ser ett sött ansikte och ödslar då en massa tid.

Vad anser du vara för mycket övervikt?
    Jag har en äldre bild där jag väger 16kg mer (bmi 28,6) än vad jag gör på de andra bilderna och jag har fått mer likes på den bilden än den sista där jag väger minst. 

Personligen har jag problem med mjukt fluff på mansmagar Och har märkt att man kan väga massor utan att för den skull vara oattraktivt tjock i mina ögon.
    Senaste dejten är något kortare än x-maken och väger typ 12kg mer, men är inte i närheten av se så ovårdat pluffsig ut som x-maken gör. Nu kommer vi inte bli något par, men det har inte med vikten att göra utan beror på annat.

Finns andra saker än vart några extra kilon sitter som är viktigare att fokusera på i dejtingsvängen tycker jag. Vikt går att göra någonting åt, men det är svårt att ändra en otrevlig personlighet

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Paulina) skrev 2020-04-30 08:50:13 följande:

Det är upp till var och en att visa upp rättvisande bilder på dejtingsidor. Både kvinnor och män förskönar tycker jag. Kvinnor är tex experter på förskönande filter, att ta kroppsbilder uppifrån så att kroppen ser smalare ut, att beskära så att de korta benen inte syns, att suga in midjan...varför gör man så? Och män gör likadant. Varför visar man upp något som inte existerar i verkligheten? Själv så visade jag upp helt nytagna ansiktsbilder när jag var med på en dejtingsida, plus en nytagen kroppsbild. Träffade min man där som jag numera har barn med...

Tycker snarare många män har sämre bilder än verkligheten. Ofta fåniga bilder tagna i konstig vinkel som får dem att se sämre ut. I mina ögon i alla fall.
    Det är vinklar och miner...
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 09:54:56 följande:
    För min del så räknar jag en kvinna som smal om hon har BMI 16-20. Mitt ex hade BMI 18,6 , vilket var utmärkt i mina ögon.

Hur kan du vara säker på att du fått mer likes på din överviktiga bild ? Är det en helkroppsbild då? Det kan ju lika gärna vara pga din smalare bild ?
    Vill du ha tjejer på gränsen till undervikt så förstår jag att du får problem med de flesta tjejer.
    Utbudet blir otroligt begränsat då.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 12:10:04 följande:
    Näe, det är inte lätt att hitta smala över 30 år. Tyvärr verkar även många unga vara överviktiga. Även om smala är vanligare bland unga.

Jag är dock för gammal för de flesta tjejer under 25 år. Då jag snart fyller 40.
    Fast vill 40-åriga kvinnor ha en mager man?
    Har en killkompis som bantade ned sig och blev riktigt mager så till slut sa jag till honom att de flesta kvinnor i vår ålder eller att i alla fall jag inte vill ha en karl som ser ut som en pubertetsfjortis i kroppen.
    Han var normalviktig och såg bra innan och blev bara mager, gammal och rynkig liksom. Ser minst 10 år äldre ut nu!

Jag gillar inte övervikt vare sig på mig själv eller på en partner, men det får inte bli så att det är jag som har både det psykiska och fysiska övertaget! Råkar vara tämligen vältränad/stark... Är bland annat galen mtb-cyklist
    Har problem med min dominanta sida redan innan så när jag är på dejt med en mager man så blir det bara så jobbigt när det enda jag tänker på är att jag klår honom lätt i armbrytning. Eller att det är jag som får kasta mig in i slagsmål med björnarna i skogen för han blir livrädd och klättrar upp i ett träd
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 13:56:52 följande:
    Förövrigt är de flesta män starkare än kvinnor även om de är smala. Du kanske tror att du skulle klä honom lätt i armbrytning men det kan du nog glömma. Män har så mycket starkare överkropp än kvinnor.

Nja.... En och annan karl har fått ge vika vid utmaningar på våra träningar. Även ledare på utbildningar

Ren bänkpress är jag värdelös, men får jag använda hela min kropp är jag svårslagen och får förvånade blickar av många då de förväntar sig att en normalviktig kontorsråtta ska vara klen. 

• Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 14:43:03 följande:
    Då är du ovanligt stark för att vara kvinna då och mött ovanligt svaga män.

Jag är ingen stor kille(66 kg) men jag ser inga kvinnor på gymmet som lyfter mer än mig.

Jag tycker förövrigt inte det är attraktivt med mycket muskler på kvinnor. Smala tjejer med lite magrutor kan vara hett dock.
    Som jag skrev så fixar jag med största sannolikhet inte bänkpress, men när jag får använda hela kroppen står jag stadigt. Vet hur jag ska använda muskler och vikt för att utnyttja det maximalt. 
    Om jag inte haft urdåliga knän som hoppar ur led hade nog brottning varit något för mig
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 15:03:28 följande:
    Vad är det för träningar där man får brottas med motsatta könet egentligen? :D

Vad är du ledare för ??

Ja , kvinnor kan ha starka lår absolut. Men är oftast betydligt svagare i överkroppen.
    Är tränare för längdskidor och mtb och gått utbildningar för det och då är det alltid blandade grupper.

Jag har kanske inte så starka armar, men jag är van att använda hela överkroppen när jag grejar. Alltid lyft tungt med hjälp av magen. Och jag gör kanske lite mer än vad normala kvinnor gör.
    Har egen villa och flyttade dit i princip på egen hand utan bärhjälp och jag kan köra motorsåg för att kunna kapa och klyva ved till mig själv. 
    Mitt liv har präglats av mycket svett, tårar och envist kämpande och för att klara mig själv har jag fått använda hela kroppens styrka för maximal effekt.
    Mitt liv faller oftast på att vissa saker måste man vara 2 som hjälps åt rent praktiskt inte styrkemässigt.
  • Mandel
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 16:09:25 följande:
    Okej, längdskidor är ju en sport där du använder hela kroppen. Så jag kan tänka mig att dom är rätt starka. Jag åker endel längdskidor själv men inte på någon tävlingsnivå.

Men det kan inte ha varit några vältränade killar du brottade ner ? ????
    En 15-årig brottare som inte lyckades brotta ned mig och en annan gång en av de manliga ledarna på skidledarutbildningen
    Eller en dejt som bara kände sig utmanad att testa mig, men han fick ge sig om inte blodvite skulle uppstå

Skitsmidigt i sängen att kunna låsa fast folk hur lätt som helst mellan låren
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild