Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-03 11:27:20 följande:
Vikt och BMI är ett känsligt ämne för de flesta fruntimmer. Risken är att man missar de smala och och vältrimmade tjejerna också då. Det är samma med längdrav. Tidigare var det vanligt att kvinnor skrev ut sina längdkrav(180+ eller 185+) i profilen. Men de vill inte verka ytliga så nu ser jag det mer sällan. Man försöker fråga en bit in i konversationen istället.
Sen har ju majoriteten kvinnor ingen helkroppsbild. Då måste jag begränsa ändå mer... Det är det jag menar. Skulle alla kvinnor ha helkroppsbild så skulle det spara oss båda mera tid.
Det kan ju vara så att vältränade kvinnor inte vill lägga ut bilder på kroppen för att de är rädda att det enbart söker sig oseriösa män till dem.
Måste du hitta tjej via tinder? Finns det inte andra sidor som är bättre? Kan du inte gå ut irl (efter pandemin)? Av din beskrivning ovan så känns det som moment 22.
Jag gillar längre män, runt 185 cm, kanske för att jag är liten själv men skulle jag finna en man som är 170 cm och som har alla kvaliteter så är längden inte avgörande.