Inlägg från: Anonym (Smal som i BMI 16?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Smal som i BMI 16?)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-11-11 17:35:05 följande:
    Jag har inte den erfarenheten. Finns ingen attraktion så blir hon bara en bekant.
    Men vad är smal då? Det verkar ju råda en massa olika åsikter om vad tillräckligt smal är. Det du kallar tjock kan nån annan tycka är normalvikt etc. 
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-19 01:54:19 följande:
    Jag skulle inte kalla någon av dessa kvinnor för smala.
    Generellt behöver en kvinna ligga mellan BMI 16-19 för att vara smal.   
    Nej det du söker finns det gott om på kyrkogården. Du behöver inte söka i något annat land än Sverige..
    Anonym (Arnold) skrev 2024-08-19 08:04:06 följande:
    Jodå så att.... Och ni kvinnor brukar inte vilja se om en kille är för "tjock" innan ni ens kontaktar honom? Det verkar mer regel än undantag. Oändliga är de historier om att "bilden han hade var för 30 kg sedan". Och helst ska man ha en 20 cm kärlekssprutare också. "Usch han var för liten, jag kan inte njuta".
    Jävla dubbelmoral bland många kvinnor.
    Väldigt vidriga uttalanden. Håller med om det.
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-19 06:12:05 följande:
    Nu är Anna2 sårad av Rob:s preferenser.

Du ser ingen skillnad på att tala om sina preferenser eller att förolämpa alla som inte motsvarar dessa? Genom att kalla alla över BMI 19 för tjockisar? Jag fick ju neråttummar när jag gjorde motsvarande minsann, att kalla andra under för benrangel. Vilken dubbelmoral 🙂

Jag tycker för övrigt att det är fel att kalla alla under 180cm för korta eller dvärgar. Det finns många kvinnor som är korta själva och inte borde ha större problem med killar som endast är 5-10 cm längre. Min bror är ca 175 cm och har en sambo som är 182 cm så det finns kvinnor som inte bryr sig om längd.

Om jag däremot skulle göra en översättning från att kalla alla över bmi19 för tjockisar så vore det att kalla alla under 185cm för dvärgar. Lika logiskt.

Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-23 15:07:41 följande:
    Nu är det ju inte bara Nisse dom har dessa preferenser, utan väldigt många. Men man behöver ändå inte bry sig om andras preferenser utan man kan välja att äta sig precis så tjock som man vill.

Det finns många anledningar till att man inte kan hålla vikten, men den vanligaste är att man äter för mkt/fel mat.
    Jag tror inte alls det är så många som har preferenser på BMI under 19 förutom på FL då. Har dejtat många killar under åren, och dom har alltid tyckt jag är som vackrast med normalvikt och inte undervikt. Det måste vara en väldigt ny fluga i sådana fall.
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 17:54:40 följande:

Haha livsmedelsverket, är de sponsrade av Findus och Olw?

ja det har ju blivit det ?normala? vilket är synd då ni förgiftar era kroppar och kommer att dö i förtid, stackars era barn 

Det är bara att titta på de länkade bilderna, de är allt från mulliga till tjocka.
    smal är det normala, allt över det är intag av skräpmat med en massa kemikalier i , det är inte bra för hälsan.

Att det har blivit norm att vara halvtjock, betyder inte att det är det normala 

En vuxen man ska väga 70-80kg beroende på längd och muskler
    och för en kvinna ligger det på 50-60 kilo

allt annat är barlast och ett resultat av osunt levende 

Wow inte bara Livsmedelsverket utan enligt vården också. Det du talar om räknas som undervikt. Vad du tycker är snyggast har ingen betydelse för fakta. 
    Anonym (M) skrev 2024-08-31 18:29:24 följande:

Han är bitter för att han inte kan förändra sig medan tjocka kvinnor kan det. 

Sedan kan man fråga sig varför kvinnor ska banta för hans skull? Eftersom han inte bryr sig om dom när de väger för mkt, så vet de ju inte ens om hans preferenser. Och han vill ju inte berätta om dom. 

Varför är då såååå många män överviktiga?
    Ska dom inte banta för kvinnors skull?
    Männen här är riktiga hycklare.
    Vill att kvinnor ska banta för dem,
    medans de struntar i männens vikt.
    Om vi kvinnor vill se snygga vältränade män då?
    Ni är inte mycke bättre än kontrollerande Islamister.

Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild