Inlägg från: Anonym (Lol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lol)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Ja buhu för att man som kvinna vill blir sedd som en person och inte som en kropp som är till för ditt nöje.
    jag har ingen helkroppsbild för jag inte vill ha kommentarer om mina bröst eller rumpa. är mannen orolig att jag är tjock pga detta och swipar vänster så är det inget jag gråter över. 

Om är kroppstypen så pass viktig att du inte ens kan ha ett samtal med någon och gå på EN dejt så kanske du bör skriva något i din presentation att du söker en kvinna som tar hand om sin kropp eller liknande.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Arnold) skrev 2024-08-19 08:04:06 följande:
    Jodå så att.... Och ni kvinnor brukar inte vilja se om en kille är för "tjock" innan ni ens kontaktar honom? Det verkar mer regel än undantag. Oändliga är de historier om att "bilden han hade var för 30 kg sedan". Och helst ska man ha en 20 cm kärlekssprutare också. "Usch han var för liten, jag kan inte njuta".
    Jävla dubbelmoral bland många kvinnor.

Nä jag bryr mig faktiskt inte så mkt om hans bmi eller längd så länge han är nöjd och bekväm med det.

Men en gammal bild eller filter är missvisande. Det är ju samma om han har bilder med skägg eller hår på huvudet och sen dyker upp utan.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-20 02:51:03 följande:
    De flesta kvinnor är överviktiga redan vid bmi 22 om du går efter fettprocent.

traningslara.se/50-av-alla-tjejer-och-kvinnor-ar-overviktiga-trots-normalt-bmi/

Titta på kvinnliga kändisar.  Se ligger alla under BMI 19 i stort sett..
    Nej det är för du jämför med hur mäns kroppar fungerar. Kvinnor har en naturlig högre fettprocent av en hormonell anledning och det ska vara så för att kroppen ska kunna fungera bra. Du får som sagt ha dina egna preferenser till vad du tänder på, men det idealet är inte hälsosamt för en kvinna.
    Dessutom så förändras kvinnors kroppar av hormoner och barnafödande under en livstid, det är fullkomligt naturligt. Man kan vara hur duktig som helst med kost och träning, men man kommer aldrig att fortsätta se ut som en 19åring hur man än gör. Det är naturligt. Om du aldrig har levt nära och ihop med en kvinna över många år så är det nog svårt att förstå. Du kastar gärna sten i glashus utan att veta speciellt mkt
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 11:41:17 följande:

Tråkigt  att ni alltid ska komma med undanflykter 
    De flesta män och kvinnor går upp med pga att de har överätit, år ut och år in.
     Det är ok att vara lite fluffig och mjuk, men det är inget som är någon naturlag,
    utan det är något man själv väljer

Det finns forskning som visar att kvinnors kroppar ska ha en högre fettprocent än mäns. Men det vänder du döva örat till? Östrogen lagras i fettet. Testosteron bygger muskler lättare osv. Läs på lite innan du försöker klistra sina osunda värderingar på folk. Jag kan lova dig att om du äter och rör dig samma mängd som en kvinna i samma storlek och ålder så kommer hon ändå gå upp med tiden då vi helt enkelt är skapta olika. Du kan tycka vad du vill om det för dina egna sexuella fantasiers skull, men var lite ödmjuk. Alla som svarar dig är inte feta eller har en bmi på 35. Vissa av oss kämpar hela livet med att hålla oss under åtminstone bmi 25 med kost och träning men det är inte lätt. Så vad är nyttan av att slå knut på sig för att passa dina preferenser, när man kan lära sig acceptera att kroppen förändras och sluta klanka ner på sig själv och känna sig trygg med att det man gör kan vara good enough ur hälsosynpunkt. Känner du inte igen dig i att kämpa med vikten så har du aldrig haft det problemet.
  • Anonym (Lol)
    Anonym (Ajdå) skrev 2024-08-23 15:07:41 följande:
    Nu är det ju inte bara Nisse dom har dessa preferenser, utan väldigt många. Men man behöver ändå inte bry sig om andras preferenser utan man kan välja att äta sig precis så tjock som man vill.

Det finns många anledningar till att man inte kan hålla vikten, men den vanligaste är att man äter för mkt/fel mat.

Det handlar om att vara lite ödmjuk och inte hålla på och trycka ner andra människor pga normalvikt eller övervikt, kvinnor i detta faller. det är alltid män som högt och tydligt basunerar ut sina skinny preferenser och förfasas över de som inte faller i den kategorin.

ser aldrig kvinnor tex skriva liknande saker i samma utsträckning och fullkomligt kräka ut fördomar om mäns "tillkortakommanden" på dejting sidor, som tex att utbudet är dåligt på män med hår kvar eller män som inte visar helkroppsbilder osv. Ser det ut som han döljer något som en flint (bara kepsbilder) eller han möjligtvis är överviktig sveper vi vidare utan vidare tanke. Skulle man råka hamna på dejt med någon det visar sig man inte attraheras av så kan man ha en trevlig stund ändå och sen säga hejdå, men dessa män verkar inte ens kunna se att det är en människa bakom vikten och att de ens kan ha ett givande samtal med någon som inte uppfyller deras sexuella kink.

• Anonym (Lol)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 17:54:40 följande:

Haha livsmedelsverket, är de sponsrade av Findus och Olw?

ja det har ju blivit det ?normala? vilket är synd då ni förgiftar era kroppar och kommer att dö i förtid, stackars era barn 

Det är bara att titta på de länkade bilderna, de är allt från mulliga till tjocka.
    smal är det normala, allt över det är intag av skräpmat med en massa kemikalier i , det är inte bra för hälsan.

Att det har blivit norm att vara halvtjock, betyder inte att det är det normala 

En vuxen man ska väga 70-80kg beroende på längd och muskler
    och för en kvinna ligger det på 50-60 kilo

allt annat är barlast och ett resultat av osunt levende 

En kvinna med medellängd (1,66) som väger mellan 50-60 kg har bmi mellan 18-22. Detta stämmer ju inte alls med vad du förespråkar att kvinnors bmi ska ligga på! ett rimligare spann för en vuxen kvinna är 55-65.

när man är i 20årsåldern är det förhållandevis enkelt att hålla sig kvar på den typen av vilt, men efter barnafödande så förändras hormonerna och sömnen så pass mycket för många att det nästan alltid ökar 5-10kg. Var är männen som borde avlasta kvinnorna med barnen så de har mer tid och harmoni att ta hand om sin hälsa? Nä de gömmer sig på gymmet för att slippa hänga med familjen.

någor som aldrig dyker upp är föraktet mot överviktiga män, då de faktiskt är fler till antalet. De blir aldrig kritiserade av er "skinny" älskare. Nej där bryr ni er inte om deras "hälsa" då ni inte vill ha tillgång till deras kroppar. Ni ser kvinnor bara som kroppar som är till för sex och inget annat. gissningsvis har ni överviktiga manliga vänner och gillar som som personer ändå, men ni skulle aldrig kunna vara vän med en överviktig kvinna, för ni ser helt enkelt inte kvinnor som människor utan bara som sexhjälpmedel.

Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild