Inlägg från: Anonym (Skräp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skräp)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 11:41:17 följande:

Tråkigt  att ni alltid ska komma med undanflykter 
    De flesta män och kvinnor går upp med pga att de har överätit, år ut och år in.
     Det är ok att vara lite fluffig och mjuk, men det är inget som är någon naturlag,
    utan det är något man själv väljer

Nej, allt handlar inte om överätning eller felaktig kost utan om så mycket annat. Och smal är inte lika med hälsosam. 

Jag, 20-nånting. Drog i mig 7-8hg smågodis om dagen, O'boy och macka till frukost, sen middag på kvällen (nej, vi har aldrig ätit lunch i min familj). BMI 20,3. Var då i hyfsad form, höll på med hästar. Fick alltid höra att jag var för smal. Åt aldrig grönsaker 

Vännen, samma ålder, tränade med PT, gick power walks, hade striktare matschema då hon var överviktig. Nyttig mat, mycket grönsaker, hade ändå svårt att gå ner i vikt.

Jag, 45+, en graviditet, äter betydligt bättre och inte i närheten av samma mängd godis. BMI 26,3. Gick upp 10kg utan att ens märka det på kläderna (och jag är inte superförtjust i pösiga kläder). Mycket vardagsmotion i form av promenader. Så trots att jag äter betydligt bättre och regelbundet etc så har jag gått upp. 

Nu skiter jag iofs fullständigt i om du och andra kallar mig fet, överviktig etc. Jag har en kropp som jag trivs hyfsat med, som är normalviktig om man korrigerar för ålder. Skulle jag kunna/vilja gå ner lite? Ja, men jag tänker inte lägga någon energi på det. Jag har börjat träna annorlunda för att kroppen ska fungera bättre, inte med målsättningen att gå ner i vikt. 
  • Anonym (Skräp)
    Anonym (Nisse) skrev 2024-08-23 17:05:47 följande:

Nu är man ju inte underviktig vid 16-19 bm, det är det normala.
    Att man har högre beror på att man här ätit onyttigt, och man förstör sin kropp invändigt
    googla badbilder från 60-70 talet så ser du hur vi bör se ut 

och det är ju en lite rolig referens att man har dateat många, det innebär ju att de inte har stannat.

Sedan så kan man ju vara en trevlig och halvfin människa  trotts att man är överviktig 

Jo, man är underviktig vid ett BMI under 18,5. Och ju äldre du är, desto farligare är det med undervikt. Undervikt kan även störa ut reproduktionen då kroppen inte har energi och hormoner nog för att bibehålla äggproduktion och menstruation. 

Twiggyidealet från 60-talet räknades även då som väldigt smalt.
  • Anonym (Skräp)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-23 20:26:52 följande:
    Ålder är ingen ursäkt till övervikt.
    Jag är inte överviktig när man tittar på ålders-BMI. Varken på vikten eller fettprocenten. Sorry not sorry. 

Men du skulle ju digga min mammas kropp (bortsett frånatthon är för gammal för dig). Hon har ett BMI på 18,3 och en fettprocent på 16,5. Att hon är sjukt underviktig om man tittar på ålders-BMI för en person på 64+ (mamma är 68) spelar ju ingen roll. 
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild