Trött på tjejer utan helkroppsbild
Tråkigt att ni alltid ska komma med undanflykter
De flesta män och kvinnor går upp med pga att de har överätit, år ut och år in.
Det är ok att vara lite fluffig och mjuk, men det är inget som är någon naturlag,
utan det är något man själv väljer
Jag, 20-nånting. Drog i mig 7-8hg smågodis om dagen, O'boy och macka till frukost, sen middag på kvällen (nej, vi har aldrig ätit lunch i min familj). BMI 20,3. Var då i hyfsad form, höll på med hästar. Fick alltid höra att jag var för smal. Åt aldrig grönsaker
Vännen, samma ålder, tränade med PT, gick power walks, hade striktare matschema då hon var överviktig. Nyttig mat, mycket grönsaker, hade ändå svårt att gå ner i vikt.
Jag, 45+, en graviditet, äter betydligt bättre och inte i närheten av samma mängd godis. BMI 26,3. Gick upp 10kg utan att ens märka det på kläderna (och jag är inte superförtjust i pösiga kläder). Mycket vardagsmotion i form av promenader. Så trots att jag äter betydligt bättre och regelbundet etc så har jag gått upp.
Nu skiter jag iofs fullständigt i om du och andra kallar mig fet, överviktig etc. Jag har en kropp som jag trivs hyfsat med, som är normalviktig om man korrigerar för ålder. Skulle jag kunna/vilja gå ner lite? Ja, men jag tänker inte lägga någon energi på det. Jag har börjat träna annorlunda för att kroppen ska fungera bättre, inte med målsättningen att gå ner i vikt.