Inlägg från: Anonym (Paulina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Paulina)

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 17:03:31 följande:

66 kg och 172 som kvinna.  Då är du lite mulliga va?

Jag har lagt på mig en hel del muskler men väger ändå samma och är 3 cm längre.

Din man är definit överviktig och det är inte hälsosamt.  Om han nu inte är bodybuilder ? 

Ja jag är nog lite mullig enligt dig, enligt mig själv så är jag normalviktig. Jag var mer åt det smala håller när jag vägde 62. Man tror inte att tre-fyra kg hit eller dit spelar så stor roll men det gör det! Min man är definitivt inte tjock, men ett muskelberg.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (:/ Butterface) skrev 2020-04-30 18:44:30 följande:

Funkar betydligt bättre än ansiktsbilder iaf. En del ser jag kan ju lägga på filter eller ta en selfie ur precis rätt vinkel så att de blir jättesnygga på bild...det kan inte jag. Jag får använda röven istället.

Jag tycker att du låter lite hård mot dig själv. Vad är det med ditt ansikte som är så hemskt? Många attraktiva personer har skitsnygga kroppar och mer vanliga ansikten.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:54:36 följande:

Ja, normalviktig enligt BMI men det säger ju hela historien. Det är gigantiskt skillnad på BMI 18,5 och BMI 24. Men båda räknas som normalviktig.

Enligt min definition var du inte smal vid 62 heller tyvärr.

Nej alla har sin definition.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:54:36 följande:

Ja, normalviktig enligt BMI men det säger ju hela historien. Det är gigantiskt skillnad på BMI 18,5 och BMI 24. Men båda räknas som normalviktig.

Enligt min definition var du inte smal vid 62 heller tyvärr.

Enligt min definition är du en liten speta! Jag gillar stora män,
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 18:59:02 följande:

Ja, enligt min definition är du en mullig kvinna. Jag förstår att du behöver en biffig kille för att känna dig liten och smal...

Jag gillar smala kvinnor.

Jag förstår att du behöver en mager kvinna för att känna dig stor och stark.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 19:16:09 följande:

Haha.

Nej, jag vet redan att jag är stark.

Att jag vill ha en smal kvinna är för att jag attraheras av smala kvinnor.

175 cm lång och 66 kg? Nej, då är du en späd man, tyvärr.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-04-30 19:20:04 följande:

Jag slår vad om att jag klarar fler chins än din klumpiga gubbe.

Hehe
  • Anonym (Paulina)

Jag kan förstå Ts. Om man är singel i medelåldern och är ute efter en smal och vältränad person så får man leta länge i Sverige. Dom flesta runt 35-40 är varken särskilt smala eller vältränade. Obs: inte jag heller, fast jag gör mitt bästa. Vi väger ju i snitt fem kg mer än för tjugo år sen i Sverige! Hur kunde det gå så illa?

• Anonym (Paulina)
    nénuphar skrev 2020-05-01 08:23:36 följande:

Om man är i medelåldern och fortfarande har såna hangups kring fettprocent som TS har är det nog något annat som gått illa. Alla har ju rätt till sina preferenser men det förändrar ju inte samhället. Alltså får man antingen ändra på sig själv eller acceptera läget. I TS fall mindre ligga.

Jo han verkar lite besatt av BMI och att det ska vara låg fettprocent. Men som sagt, titta dig omkring på människor i din omgivning. Både barn, tonåringar pch unga vuxna är småfeta idag. Och medelålders ser ofta ut som kvaddade grävlingar, småtjocka och med dålig hållning och dålig hy. Det kan inget löshår, brun utan sol eller botox i världen fixa.
  • Anonym (Paulina)
    riversnroads skrev 2020-05-01 14:54:00 följande:

Det kan också handla om att han inte har ett bildskönt ansikte. Skitsamma om kroppen är vältränad om man ser ut som ett pizzaface med en stor kran till näsa.

Jag är 163 och väger 49 kg. Min man är 186 och väger 100. Han är inte fet så det är ganska drygt att läsa om ts bmikrav.

Min man är också samma längd och vikt och inte fan är han tjock! Men hans BMI säger att han är överviktig. Han har dock mycket muskler och är byggd som ett v.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 18:25:48 följande:

Har alla på FL en partner som är bodybuilder och käkar anabola eller ? 

Nej det tror jag inte :) Jag tror att det mest är vi kroppsfixerade som dras till den här tråden! Jag är väldigt attraherad av min man just för att han, enligt mina preferenser, har en mycket sexig kropp.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 18:24:33 följande:

Tvärtom så föredrar de flesta kvinnor slanka män med lagom mycket muskler.

Tänk dig Brad Pitt i Fightclub

superhumanyou.net/wp-content/uploads/2019/07/Brad-Pitt-Fight-Club-Workout.jpg

Han vägde 67 kg där på 180 cm.

Shit vägde han 67 där? Hur vet du det? Min bästa vän har en man som är ca 180 cm och väger 67 kg, han är en riktigt mager speta
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 18:53:23 följande:

För dig är väl alla män under 100 kg en liten speta...

Du verkar vara lika mycket för tunga män som jag är för lätta tjejer ;)

Ja exakt, du har rätt! Jag har verkligen dragning till stora män. Har bara varit ihop med 185 cm killar som väger ca 80 och uppåt. Men anledningen till att jag skrev i denna tråd var för att jag helt håller med dig och förstår dig i att det är svårt att hitta en tjej på dejtingsidor som faktiskt visar upp den hon är utseendemässigt (kropp + ansikte) och ännu svårare att hitta en kvinna över 25 som är väldigt smal. Då får man nästan leta asiater. Jag är själv före detta smal som sakta har gått upp, ett kg för varje år sedan jag fyllde 30...det är skitjobbigt.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 20:30:57 följande:

Swipar du också på tjejer på Tinder ?

Jo, du är inte ensam. Det är rätt många tjejer som har krav på att tjejen ska vara 180+ eller 185+  även om inte alla skriver det.

Har du inte ändrat din livstil lite då också ??   Man kan inte förvänta sig att hålla sig smal om man aldrig tränar, käkar godis och dricker läsk...

Nej jag är inte ute på tinder nu men jag var det för fem-sex år sedan då jag var singel. Jag hängde på olika dejtingsidor och jag reagerade på att många tjejer la upp bilder med filter och bilder tagna uppifrån i spegel. Killar gjorde likadant. Träffade min man på en dejtingsida. Det stämmer att jag ändrat livsstil och blivit mer bekväm.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-04 00:01:10 följande:

Nej, jag ser nog lite äldre ut. Men jag har ett ganska ungt utseende. Har ju samma längd och vikt som sagt.

Haha! Det är roligt att du startar en tråd om att tjejer fejkar sina foton på dejtingsidor, sen när du själv ska lägga ut en exempelbild på hur du ser ut så väljer du ett foto av en tjugoårig kille :D Fast du själv är närmare 40.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-04 10:18:53 följande:

Jag är inte ute efter att dejta någon på familjeliv. Så varför skulle jag visa upp mig? Jag ville visa hur en kille i min längd och vikt kan se ut om man är vältränad.

Jo, fast du är tjugo år äldre än killen på bilden. Själv skulle jag aldrig lägga upp en bild på en tonårig tjej för att visa exempel på hur jag ser ut i kroppen. Det säger något om hur du uppfattar dig själv.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-05 16:01:32 följande:

Jasså, har du inte lika snygg kropp längre? Ett extra lager fett? Jag har mer vältränad kropp idag än när jag var 20.

Ja, ja, du tycker det. Men enligt mig så säger det en del om din självbild.
  • Anonym (Paulina)
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-05 16:50:01 följande:

Jo, jag säger det. Vägde 60 kg då.

Vad säger den då?

Att du överskattar dig själv
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild