• nénuphar

Trött på tjejer utan helkroppsbild

Anonym (Paulina) skrev 2020-05-01 08:04:07 följande:

Jag kan förstå Ts. Om man är singel i medelåldern och är ute efter en smal och vältränad person så får man leta länge i Sverige. Dom flesta runt 35-40 är varken särskilt smala eller vältränade. Obs: inte jag heller, fast jag gör mitt bästa. Vi väger ju i snitt fem kg mer än för tjugo år sen i Sverige! Hur kunde det gå så illa?

Om man är i medelåldern och fortfarande har såna hangups kring fettprocent som TS har är det nog något annat som gått illa. Alla har ju rätt till sina preferenser men det förändrar ju inte samhället. Alltså får man antingen ändra på sig själv eller acceptera läget. I TS fall mindre ligga.
  • nénuphar
    Anonym (Paulina) skrev 2020-05-01 08:29:15 följande:

Jo han verkar lite besatt av BMI och att det ska vara låg fettprocent. Men som sagt, titta dig omkring på människor i din omgivning. Både barn, tonåringar pch unga vuxna är småfeta idag. Och medelålders ser ofta ut som kvaddade grävlingar, småtjocka och med dålig hållning och dålig hy. Det kan inget löshår, brun utan sol eller botox i världen fixa.

Jag har aldrig påstått att övervikt inte finns. Jag själv skulle kunna gå ner ett par kilo utan tvekan men det finns liksom annat som är överordnat att gå runt och möta något slags kroppsideal för att någon annan ska vara glad. Ideal är en sak, norm en annan och verkligheten en.

Dålig hållning och dålig hy finns ju för övrigt lika mycket hos smala personer. Frågan är mer varför det är -eller om det ens är önskvärt- att det ska fixas. Men det är nog föremål för en helt annan tråd.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:14:58 följande:

Skulle du inte själv må bra av att gå ner då? Tänk vad snyggt kläderna skulle sitta på dig om du gick ned?

Varför skulle du endast gå ned för andras skull? Du gör det väl mest för din egen skull...

Jag mår bra nu så då måste det väl snarare vara för andras skull?
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:35:55 följande:

Ja, men du skulle säkert må bättre av att inte behöva släpa på lika mycket vikt. Vikt som inte är till någon nytta.

Tack för omtanken men har inga rörelseproblem. Du skulle säkert må bättre av att fokusera på dina egna problem istället för andras påhittade sådana. Tankar som inte är till någon nytta.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 11:55:55 följande:

Mitt problem är att jag inte hittar någon smal kvinna.

Det tror jag inte att någon i tråden missat men vad gör du åt ditt problem?
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 13:33:03 följande:

Swipar vidare på Tinder . Saknar dom helkroppsbild men ändå har ett smalt ansikte blir det höger swipe. Tydliga nyckelben kan vara ett bra tecken också. Googlar upp kvinnor med endast ansikte på bilderna. Hittar jag ingen helkroppsbild så snackar jag vidare och blir det dejt får jag hoppas att hon är smal i verkligheten...

Men...varför raggar du inte ute i verkligheten? Då ser du ju människan direkt om hon har plufsig eller taxben, du märker också om intresse finns omedelbart. Kan knappast vara mer tidsödande än det där.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 14:01:57 följande:

Vart då? Dessutom är det ju covid-19 tider... Då vill folk inte ha främlingar inpå sig.

Så du tänker tindra online i oöverskådlig framtid då eller? Är inte vitsen med Tinder att få till ett möte?
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 14:31:31 följande:

Samma längd som Ian Somerhalder och Johnny Depp. Menar du att ingen kvinna vill ha dessa killar?

Ser du ut som dem också? Är du lika känd? Du vet det är fler parametrar i det där med attraktion än det som går att mäta och väga.
  • nénuphar
    Anonym (Hourglass) skrev 2020-05-01 15:02:53 följande:

Om Ts dessutom inte har ett attraktivt ansikte kan han ju inte dessutom se ut som en kort, tanig, spinkig sjukling i kroppen. Då MÅSTE han ju träna upp sig större för att kompensera för ansiktet. Det går ju inte att både vara kort OCH superspinkig. Din man verkar normal, både lång och stor, ger säkert ett gott, friskt intryck, förstår att du valt honom och inte en liten spinkling som Ts som är en liten mygga.

Nu är du ju ute och vevar exakt lika mycket som TS fast åt andra hållet, skinny shaming..? De flesta lyckas bilda par med någon, även de som inte följer kroppsidealen för kvinnor och män. Det är bara svårare för vissa.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 18:30:39 följande:

Näe,  de är snyggare och kändare förstås. 

Men en smal tjej är väl inte för mycket att begära när jag själv är smal ?

Att döma av din tråd har det varit det hittills men det kan ju bero på en hel massa saker och ändras antar jag. Själv attraheras jag mest av smala/mellanstora män och har inte haft problem att hitta någon hittills (trots att du rekommenderar mig viktnedgång). De brukar hitta mig och konstigt nog kan jag inte ens påminna mig att någon tjockis ens har stött på mig. Så jag tänker att bara för att en tjej är smal behöver hon ju inte ha smal man som ideal, eller hur?
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-01 21:50:04 följande:

Näe, såklart.

Finns väl tjejer som gillar pappa magar, muskelknuttar och benrangel. Men idealet är nog ändå en slank men muskulös kille...

Idealet ja kanske men de flesta, om de inte bara vill knulla, lägger större vikt vid personlighet, att mannen verkar trygg, lugn, har humor och är smart ( för egen del skulle det i och för sig gälla för enbart sex också).

Dessutom så har man sett, när man gjort studier, att kvinnor är mer ansiktsfokuserade medan män fokuserar ansiktet mer än kroppen när de vill ha något seriöst. Man ska kanske inte dra för höga växlar på det men mycket vi gör är biologiskt betingat så de med fejs på bild kanske just vill ha något mer seriöst?
  • nénuphar
    Anonym (Nja) skrev 2020-05-03 09:04:56 följande:

Dejtat en hel del och TS har rätt i mycket är också irriterad på att man som kvinna inte kan visa en ärlig bild...Sen har jag också den här grejen att jag ??drar mig för lite äldre kvinnor tror TS har samma smak vi attraheras av en snygg ung vältränad kropp helt enkelt

Och det är absolut inget fel i det. Felet är ju att ni tror att alla andra ska resonera likadant och ge er en innehållsförteckning för att ni inte ska bli besvikna. Var ärliga och skriv ut era krav på BMI och fit kropp i profilen så slipper fel fruntimmer ödsla tid på er och känna sig ratade sen. Eller som jag sa flera inlägg bort, svajpa endast på de som har helfigursbild.
  • nénuphar
    Anonym (Varför? *Trött*) skrev 2020-05-03 11:27:20 följande:

Vikt och BMI är ett känsligt ämne för de flesta fruntimmer. Risken är att man missar de smala och och vältrimmade tjejerna också då. Det är samma med längdrav. Tidigare var det vanligt att kvinnor skrev ut sina längdkrav(180+ eller 185+) i profilen. Men de vill inte verka ytliga så nu ser jag det mer sällan. Man försöker fråga en bit in i konversationen istället.

Sen har ju majoriteten kvinnor ingen helkroppsbild. Då måste jag begränsa ändå mer... Det är det jag menar. Skulle alla kvinnor ha helkroppsbild så skulle det spara oss båda mera tid.

Du verkar inte (vilja?) fatta det jag menar här. Det är ju slöseri med deras tid med i så fall? Även om de är smala så är de ju i så fall inte bekväma med ditt tänk då. De som ändå nappar trots siffror och krav är okej med det, enkelt.

Det är inte så att jag anser att du inte har rätt till sina preferenser. Preferenser har alla men det kan ju inte vara andras ansvar att lösa problemet du får av dem. Begränsningen har du ju satt upp själv liksom...
  • nénuphar
    Oerhörd skrev 2020-05-03 18:55:42 följande:

Jag för min del tycker att det är skitirriterande när folk döljer tänk som de till och med själv skäms över, vore väldigt skönt om ni skrev ut det så att vi som vill slippa er slipper ödsla tid på att bli lurade till en högerswipe...

Du förstod min poäng!
Svar på tråden Trött på tjejer utan helkroppsbild