Inlägg från: Anonym (Drömmaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drömmaren)

    Olika behov av sex

    Vad gör man när ens man har helt andra behov än en själv? Inte har behov rättare sagt.. jag är 35 år, har man sedan 12 år, barn, bra jobb, fint hem, utåt är allt perfekt. Men vi har väldigt olika behov när det kommer till sex och närhet. Han går med på det ibland men då är det snabbt gjort och helt utan känsla, mer för att ställa upp. Jag saknar passion, långt hett sex så det nästan gör ont i mig. Eller bara lite spontant, att känna attraktion. För mig är det fysiska så viktigt. Även beröring! Tycker även att det ska komma spontant att man tänder på varandra och att behöva fråga om den andra vill ligga är inte heller helt kul, speciellt inte när man får nej. Som att det skulle vara så jäkla jobbigt... orkar aldrig! Vad ska jag göra? får komplimanger från annat håll och fantiserar... Kan ett sånt här äktenskap hålla?

  • Svar på tråden Olika behov av sex
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2020-04-28 23:18:44 följande:

    Var det så när ni träffades också ? Har du förändrats mkt till utseendet?


    Ja, jag har alltid varit mer fysisk. När vi pratat om det låter det även på honom som att han tycker det är normalt att vilja ha mycket sex när man är 20-något men inte senare.

    Utseendet har inte förändrats mycket, möjligtvis till det bättre, jag tar väl hand om min kropp och har bättre kropp nu än för 10 år sedan. Han säger själv att han tycker jag är mycket snyggare nu. Får även bekräftelse och blickar från annat håll.
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Hm) skrev 2020-04-29 01:08:47 följande:

    Det låter som att han har en älskarinna vid sidan av som han har sex med, därför har han inget intresse av dig längre.


    Saken är den att han absolut inte har det. Vi har pratat om allt sådant och han känner absolut inte för att göra något med någon annan och är så emot sådant. Han har även berättat att han inte har behov av att göra det själv heller och gör det nästan aldrig... Saknas bara sexuellt intresse. Men även viljan till beröring osv.
  • Anonym (Drömmaren)
    trivsam skrev 2020-04-29 08:08:45 följande:

    Många trådar med likartat innehåll nu.

    Och jag säger samma sak, det är precis så där jag upplever mitt förhållande. Allt har gått i stå, vi lever i en symbios av kompisskap men på det mer sexuella fysiska planet så har det stannat. Hon tycker att vi har det bra och att hon visst visar känslor och när jag tar upp frågan om sex och närhet verkar hon bara tycka att jag är plågsam.

    Vi har varit tillsammans länge och det här har blivit värre och värre...


    Ja vad ska man göra?! Känner du dig attraherad av henne? Hon av dig? Svårt att säga... Antar att man får leva som en familj och med sin vän och hela tiden sakna den biten, passion och hetta? Känns dumt att splittra familjen? Samtidigt viktigt att man är lycklig, för allas skull.
  • Anonym (Drömmaren)
    trivsam skrev 2020-04-29 09:11:49 följande:

    Det är ju just det, lockelsen, spelet, den sensuella utstrålningen, allt sånt rasar ju med ointresse. Det är roligare att gå och fiska med en person som gillar att fiska, det är roligare att gå på bio om filmen är bra, intresset inspireras ju av situationen så alla mina känslor tenderar ju att trubbas av av hennes ointresse.

    Hon säger med skärpa att hon ÄR attraherad, det är inte det som är fel, hon säger att hon gillar sex, det bara inte blir....

    Men det har ju inte samma dämpande effekt på behoven...

    Samma fråga till dej "Känner du dig attraherad av honom? Han av dig?"


    Så bra skrivet, exakt så det är. Ibland när man frågar om ha. Vill ligga så bara okej, så gör vi det. Finns noll känsla i det. Han verkar inte heller vilja få mig att njuta på riktigt utan vi gör det bara... oftast orkar han inte. Gör hellre något annat. Har typ hellre tråkig eller gör ingenting!

    Alltså jag vet inte om jag ska vara ärlig. Det är ju ett samspel. Oj som jag försöker. Försöker tända till på honom och kanske närmar mig för en kyss, någon slags passion. Slutar ofta med att han ger mig en snabb puss och tittar bort eller tar bort min hand från honom.

    Det värsta tror jag är att det inte fungerar i längden. Jo, att hålla uppe familjen. Men så länge man själv har behov som inte den andra har är det svårt att inte längta ihjäl sig. Jag blev så förälskad i en annan som gav mig den där gnistan som jag saknat så. Det har inte hänt något mellan oss, vet Ju att det är fel. Men blickarna som jag saknat, vet vilket fantastiskt sex vi skulle ha... Han kände samma för mig. Försöker verkligen tänka bort allt detta, fokusera på att vara en bra förälder och allt fint vi har.
  • Anonym (Drömmaren)
    Underhill skrev 2020-04-29 09:16:20 följande:

    Onani kan väl balansera en del tänker jag...men givetvis absolut inte ersätta hett passionerat sex såklart. Det är inte lätt och det är väldigt frustrerande till och ifrån. Inte lätt att föra det på tal kanske och försöka få till en förändring/kompromiss som fungerar...tror dock att det är genom kommunikation man måste försöka komma igenom och vidrare för att öka förståelsen för varandras olikheter och mötas där. Kanske låter flummigt!? Finns inte viljan att försöka förstå och vekligen lyssna, så blir det väldigt svårt att se en konstruktiv väg framåt.

    Hur är det annars? Jobbar han mycket? Stressad/trött. Har ni några planer tillsammans att se fram emot eller tuggar vardagen bara på i samma hjulspår?


    Jo då, den biten fixar jag då själv och härligt är det, men som sagt saknaden..

    Vi har svårt att kommunicera. Han pratar ogärna om sex och relationer överlag, känslor. Men vi har försökt och han vet att vi har olika behov. Han kan inte ändra sig och verkar inte heller ha viljan till att försöka.

    Vi är rätt olika, han är mer som en rak linje medan jag känner mer driv och glädje i livet. Men annars tuggar det på och vi har en väldigt fin familj och underbara barn i skolålder. Tror egentligen vi kompletterar varandra rätt bra och det mesta fungerar, är mer att vi inte kan mötas på djupet varken mentalt eller fysiskt...
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Hm) skrev 2020-04-29 09:47:57 följande:

    Fast han kanske inte är ärlig mot dig. Om det nu stämmer så kanske han borde kolla upp sina hormonnivåer så det inte är det som gör att han saknar sexlust?

    Låter inte normalt.


    Jag vet att han är ärlig.

    Har också funderat på det men vet inte hur jag skulle lägga fram det. Han verkar ju inte vilja göra något åt det.. Skillnad om han själv ansåg att det är ett problem. Så funderar jag också på, vad är normalt? Hur ofta är normalt att man vill? Är det normalt att ofta vara för trött? Att inte vilja njuta? Känns som han har någon slags blockering, att inte tycka om närhet. Själv gör jag det varje dag.
  • Anonym (Drömmaren)
    Joyho skrev 2020-04-29 10:13:27 följande:

    Det är precis som att jag skulle skrivit det här själv. Varenda punkt stämmer in (bortsett från det där att en annan man gett dig uppmärksamhet, det har jag aldrig haft. Det måste vara svårt att stå emot förstår jag)

    Min man är också ointresserad av både sex och närhet och ointresserad av att jobba på det. Han var dock annorlunda i början. De första 2-3 åren var bra, riktigt bra.

    Jag har egentligen inga tips att ge. Jag tror att enda sättet är att jobba bort sin egen lust. Ge upp tanken på att det kommer att ändras. Men det är lättare sagt än gjort förstås. Jag är absolut inte där ännu.


    Ja det var omkastande och även ledsamt då. Den andre uppvaktade mig och sa att han var förälskad. Ändå hände det aldrig något. vet i efterhand inte om det var positivt eller negativt, men det fick mig att känna...

    Det där med att jobba bort försökte jag med. Både gällande lusten och humöret. Jag är mer uppåt som person än vad han är men försökte dämpa humör, driv och glädje Detta satte sig på både självförtroende och självkänsla. Kände till slut att jag var en oviktig person som ingen var intresserad av. Mådde sämre både på jobbet, i professionella sammanhang, men även socialt privat. Nu har jag slagit ifrån mig allt hur jag ska vara för att synka med honom. Jag känner mig stark, (kåt), glad och jag vet vad jag vill. Fast ändå inte då, för hur f*n ska man göra...

    Känns ändå bra på något sätt att fler är i samma situation. Vi kan stötta varandra.
  • Anonym (Drömmaren)
    Joyho skrev 2020-04-29 10:58:29 följande:

    Ja, det förstår jag att det måste vara riktigt tufft. Att ha nån som faktiskt vill ha en samtidigt som man suktar så efter minsta närhet. Det är en hård smäll för självförtroendet det där när handen blir bortplockad eller han vänder bort huvudet när man vill kyssas. Att han inte ens kan stå ut med den lilla vardagliga närheten gör ju att man (i alla fall jag) känner sig ganska äcklig.

    Han berättade tidigt i vårt förhållande att han med sitt ex, som han vari ihop med i många år och även har barn med, bara hade sex varannan vecka ungefär. Detta var i slutet av deras förhållande när de inte ens delade sovrum längre. BARA varannan vecka. Det är ju bra mycket mer än han har med mig nu. Och det är en grej som snurrar i mitt huvud rätt ofta nu för tiden. Vad är det som gjorde henne så mycket mer knullbar att han t.o.m. hade sex oftare med henne när förhållandet i princip var över än han kan tänka sig att ha med mig nu?! Sånt svider att tänka på.


    Förstår att det känns jättejobbigt... har ni försökt att prata om det? Kanske försöka lugnt och sansat? Vet du om han skulle vilja ha sex oftare? Är det något annat i er relation som inte är bra? Tror det är bra att försöka förstå var skon klämmer även om det också kan göra ont.

    Men jag trodde under så många år att mannen inte var attraherad av mig, eller att han inte älskar mig längre... däremot kan man ju älska på olika att också, man älskar ju även sina barn och familj i övrigt så det är väl där det viktiga med passion kommer in. Kan man inte känna passion Och lust faller hela partänket?! hur som helst, några saker har gått upp för mig 1. Han har väldigt låg sexlust rent allmänt, dvs om vi inte sexar loss har han inget behov av att ordna det på egen hand heller 2. Inte samma förmåga av att njuta av sex och närhet 3. Kan nog inte ens känna passionerade känslor 4. Jag är mer en passionerad person, både när det gäller livet och sex

    Så det är så det ser ut för oss...
  • Anonym (Drömmaren)
    trivsam skrev 2020-04-30 08:05:57 följande:
     
    Om jag lånar ur din lista så blir min likadan.

    Jag känner mej nästan chanslös...
     
    1. HON har väldigt låg sexlust rent allmänt, dvs om vi inte sexar loss har HON inget behov av att ordna det på egen hand heller 
    2. Inte samma förmåga av att njuta av sex och närhet
    3. Kan nog inte ens känna passionerade känslor 
    4. Jag är mer en passionerad person, både när det gäller livet och sex
    Ja så olika som personer... Ja då har vi konstaterat det, men hur ska man agera?

    Hur länge har ni varit tillsammans och hur gamla var ni när ni träffades? Har ni barn?

    Vi har ändå byggt upp hela vårt så att säga vuxna liv tillsammans. Vi är en familj. Lika som när man var liten och växte upp med föräldrar och syskon, man är ju en familj tillsammans. Men sen om man känner kärlekskänslor till varandra som en sådan familj eller mer som partners är en annan sak... Tycker hur som helst det känns oerhört skrämmande att bryta upp, leva ensam, barnen varannan vecka...
  • Anonym (Drömmaren)
    Mimosa86 skrev 2020-04-30 11:02:24 följande:

    Har han alltid varit sådan eller är det en nergång som skett? Hur mår ert förhållande i övrigt? Är ni psykiskt nära varandra? Skrattar ni ihop? Busar? Värdefulla samtal när barnen som at? Jobbar han mycket? Hur mår han generellt?

    Tycker inte man kan bryta ut sexet i en egen kategori när man har en relation. Måste ta tempen på hela relationens välmående.


    Tack för bra frågor! Ja tempen har jag tagit... vi är olika på flera områden. Jag är mycket mer kommunikativ, uppåt, delar med mig av saker, ute efter en djupare relation, nyfiken,.. ibland känns det som att jag inte känner honom mer än en kollega. Men så har det nog alltid varit, även om det blev annorlunda när barnen kom. Skulle dock ändå säga att småbarnsåren var bättre, är mer nu när barnen är större som detta känns mer påtagligt. Insåg detta redan när vi träffades och jag blev kär, det var inte direkt det där ligga uppe och prata och gosa hela natten som det varit med andra... men jag var på ett ställe i livet då jag sökte trygghet. Han har inget direkt behov av kommunikation eller närhet, inga djupa samtal... Men förutom det flyter allt på bra. Samma värderingar, väldigt bra pappa, bra och synkas vardag osv. Det funkar men vi är olika helt enkelt. Drömmer därför om någon som ska möta mig på ett helt annat plan. Men gräset kanske inte är grönare... vill absolut inte dämpa min lust eller livsglädje som någon skrev ovan för det har jag gjort vilket ledde till att jag tappade bort mig själv och mådde dåligt.
  • Anonym (Drömmaren)
    Anonym (Tips eller, icketips..) skrev 2020-04-30 11:08:46 följande:

    Hej allihopa. Ser att det är fler i TS sits. Jag är/var också det, med en man som inte har någon direkt lust. Ser inte sex som en rolig och lustfylld aktivitet, utan snarare typ något han behövde göra i början.

    Jag har lyckats (...) jobba bort min lust. Såg att man resonerat lite kring det här. Jag måste säga till er: om ni hamnar här, så kommer ni stå ut lättare i er halvt sexlösa relation. Ni kommer inte längre störa er eller bli sårade av er partners totala ointresse, för erat eget intresse har dött. Jag trodde inte nånsin att jag kunde hamna här. Kan jag, kan alla... MEN ni kommer känna att en stor del av det som en gång var ni, som gjorde er extra levande, är död. Jag känner mig död.

    Jag har inte lusten kvar, onanerar nån gång då och då men längtar aldrig till varken det eller sex. Och jag känner att det var inte värt det. Min relation funkar nu. Men jag önskar att jag kunnat spola tillbaka tiden, stå upp för vad JAG, riktiga JAG, vill ha i en relation, och lämna när det inte var vad min partner ville.

    Varning till er alla, för er skull, KÄMPA INTE för att sluta bli sårade eller sluta längta efter sex. Lev i misären och känn allt det, eller lämna.

    //kvinna 29


    Det gör lite ont i mig när jag läser detta. Du förtjänar inte att känna eller må så. Du är värd att känna dig levande och älskad! Försök att stå upp för dina tankar och behov. Än är det inte för sent, du är ung! Men förstår om du inte vill separera? Och av egen erfarenhet går det ju inte direkt att ändra på någon.. Har ni barn?
  • Anonym (Drömmaren)
    Maaan81 skrev 2020-04-30 14:14:13 följande:

    Känner igen mig i mycket Ni skriver.

    Jag är man på 39 år som lever ihop med en kvinna som är två år yngre. Vi hade ett bra samliv, men sedan barnen kommit har det sakta men säkert avtagit. Passion och intresset verkar som bortblåst från hennes sida - trots verbala ord och handlingar. Uppskattar henne mer än någonsin men när det gäller det sexuella planet då är det en envägs kommunikation. Får inte mycket respons alls och det viftas mer bort.

    Känns så ledsamt, frustrerande och omotiverade när jag läser att man skall sluta kämpa..

    Vad är det då jag saknar?

    Är en person som älskar den fysiska kontakten. Allt från när man till sitter i soffan tätt intill till det passionerade sexet. Är en känslomänniska som lever genom mina känslor och saknar så innerligt den där magiska blicken som verkligen känns i hela kroppen när man brinner av åtrå. Kyssarna med 110% närvara där man verkligen kan ta på känslorna. De heta andetaget, de mjuka varma läppar där man verkligen älskar med varandras mun och tunga. Beröringarna både de överraskande och spontana. Saknar när klockan får stanna upp för stunden. Få ägna mig helt och fullt till att skämma bort henne under en lång tid. Som inleds med de oskyldiga men heta kyssarna och som till slut leder till en sensuell massage med både händer, mun, tunga och .. för att till slut ge henne det absoluta klimaxet. Saknar när man under en lång tid med ord, viskningar och sms höjer stämningen och drar ut på det för maximal effekt.

    Att aldrig riktigt får leva ut sina känslor och ge det till den personen som man delar sitt liv med känns hemsk ledsamt och känner mig mer och met halv och ensam. Känns ändå skönt att höra att det finns flera där ute som upplever samma sak. Fast just nu famlar jag i mörkret men skönt att kunna bolla här.

    Han som saknar passionen...


    Som om jag skulle skrivit det själv. Ibland behöver man skriva av sig och visst är det ledsamt... Men det gör ju så ont att veta att man aldrig mer kommer få uppleva det du här skriver... för för min man är sex mer en sak man bara gör, helst snabbt avklarat, men den där glöden eller passionen, den finns inte. När man själv har så mycket man vill ge...

    Jag tror inte heller det behöver vara så att känslan av passion och glöd behöver dö ut bara för att det gått några år och man inte längre är nykär. Jag tror det handlar om hur man är som person.

    Det går att älta detta i en evighet och själv kommer jag nog inte längre i mina tankar... antingen acceptera läget att man aldrig mer kommer få känna den där passionen eller bryta upp och se vad livet har att erbjuda.
  • Anonym (Drömmaren)
    Maaan81 skrev 2020-04-30 15:38:55 följande:

    Det var nästa skrämmande i varje ord Du skrev för kände igen mig på pricken.. Så därför är det extra skönt att ventilera..

    Sex utan passionen och känslorna kan mer eller mindre kvitta. Det är innehållslöst och finns inte vilja att spontan och fantasifull tillfredsställa sin partner då blir det så oäkta för mig.

    För oss som är i kontakt med våra känslor och som lever igenom den blir saknaden av dem enorm..

    Jag håller helt med Dig om att känslan av passion och glöd inte behöver dö bara för man inte är nykär. Kärleken har förstås olika faser och ju mer åren går lär man känna varandra bättre. Man utvecklas och lär känna varandra och detta gäller inte minst på det sexuella planet. Jag själv personligen tycker att sexbiten ger så otroligt mycket mer efter några år än i början. Fast gäller att man är på samma nivå och vill utvecklas och det är här jag känner en tomhet. Bara det mysiga innan och efter akten - att småprata om allt och ingenting. Kunna ha en öppen dialog där det sexuella verkligen ingen är någon tabu.

    Nej visst är det så att man inte kan älta i all oändlighet. Det är som Du säger att man står inför ett vägskäl antingen ett liv där mycket passionen saknas eller att bryta upp.

    På nätterna försvinner jag in i mina tankar. Och då blir saknade så otroligt påtaglig. Saknar och längtan att få ge och skämma bort mycket och länge. Få besvarade kyssar som är så passionerade och intima.. Att bara få se hur hon njuter av min behandling, höra hennes heta andetag och bara vara 100% närvarande här och nu...


    Tycker på något sätt det är så skönt att någon känner lika, även om jag lider med dig... att det inte är mig det är fel på utan att dessa känslor, saknad och velande på något sätt är normalt. Ja, även om vi just haft sex kan jag ändå känna saknad, som att det inte riktigt hände och lusten blir inte mättad. Ingen känsla alls i det. Det som också skrämmer mig är att även om han nu skulle ändra sig, vilket inte kommer hända men, och bli mer passionerad så vet jag inte ens om jag skulle kunna svara på det. Det har gått för lång tid. Saknaden är enorm jag håller med...

    Hur gamla är era barn? Jag tycker småbarnsåren var okej. Detta blev mer påtagligt när de blev större. Tror det var då jag liksom vaknade upp och insåg att nu är barnen lite större så nu har vi faktiskt tid och ork och allt att ge varandra mer lust och mer närhet, inget att liksom skylla på. Så insåg jag att det aldrig kommer att hända och nu ska det bara vara såhär trots att man bara är 30-något...

    Det verkar ändå som att du verkligen älskar din fru på det rätta sättet, att det är henne du vill ge och få ifrån? Vad som också ger mig ångest är att jag vet inte längre om jag ens har de känslorna kvar för min man. Vi är så olika och jag vet att han aldrig kan ge mig det. Samtidigt har vi en sådan underbar familj, bra jobb, stort hus med bra läge... Skuldkänslorna... att inte vara nöjd...
  • Anonym (Drömmaren)
    Maaan81 skrev 2020-04-30 20:07:33 följande:

    Precis man vill verkligen känna den euforiska känslan och den fantastisk magisk orgasmiska - men istället är det skuldkänslorna som tar över och känslan att det inte är ömsesidigt.


    Exakt så är det och som du skrev ovan. Jag undrar ändå hur många som egentligen är synkade i relationer som de levt i länge? Finns det de som gosar i sängen på morgonen, smeker varandra över ryggen eller kysser varandra passionerat? Jag vet att jag inte kan få det av honom, men samtidigt gör det så ont att ta beslutet att varannan vecka vakna upp helt själv i en tom lägenhet. Och att ändå kanske aldrig hitta det som man drömmer om? Senaste året har jag verkligen försökt. Gett honom beröring, satt mig nära, lagt armen om honom för jag tänker att om jag gör det kanske han öppnar upp sig och känner att det är lite härligt. Istället känns det bara fel. Varje gång jag ger något sådant av mig själv känns det lite tillgjort och märkligt, som att så borde jag inte ha gjort... är ju inte bara hett sex man saknar utan känslan av att vi är ett lag, glädje, lägga armen runt varandra när vi står nära, en smekning över armen, någon slags uppmärksamhet, en komplimang eller att lyfta varandra. Sådant får jag mer av från vänner och kollegor än vad jag får av honom...
  • Anonym (Drömmaren)
    DalkullanMaria skrev 2020-04-30 14:32:37 följande:

    Vill bara in med lite pepp här. Och flika in att man behöver inte kväva sin egen lust eller sluta ha sex bara för att man är i en längre relation. Jag har varit tillsammans med min kille i 10 år och vi båda älskar sex! Jag vill inte på nåt sätt skryta utan vill bara inte att TS ska tro att man måste sluta ha sex när man har varit tillsammans länge. Det bestämmer man helt själv. Ingen ska tvingas ha sex och ingen ska tvingas till att helt avstå det heller.

    Tycker många har kommit med bra råd. Du behöver fundera på om det här är den du vill spendera resten av ditt liv med. Är det det så kan man kanske öppna upp förhållandet om ni trivs bra med varandra i övrigt. Och det bara är sexlusten som är olika. Men det låter lite på dig som att det inte bara är där skon klämmer. Får han dig att må bra? Ökar han ditt psykiska välmående? Gör han dig lycklig?


    Tack för peppen! På något sätt skönt att höra att det kan vara så!

    Nej, det är inte bara lusten. För sådär 5-6 år sedan fick han mig att må så bra, jag kände att det var vi mot världen, även om jag då också visste att vi var olika. Kan tyvärr inte minnas när jag mådde riktigt bra med honom senast. Stämningen känns konstig. Vi lever ihop men har tappt den där känslan av att vi är ett lag. Han tycker dock allt känns bra... det kanske är mina drömmar, saknad och förväntningar som fått mig att tappa mina känslor. Men som exempel kan vi liksom vara här hemma med familjen en hel dag och det kan dröja till lunch innan han ens säger något till mig. Känner mig totalt osynlig. Själv frågar jag honom saker hela tiden, god morgon har du sovit gott, vad tycker du vi ska göra idag osv. Jag känner mig ensam. När jag då sitter och drömmer om någon som lägger armen kring mig när jag står och gör frukost, pussar på mig, kanske ett leende. Börjar nästan gråta..
  • Anonym (Drömmaren)
    Maaan81 skrev 2020-05-01 10:56:40 följande:

    Just det Du beskriver att Ni pratat om det ett flertal gånger och responsen är bristfällig (Sitter främst och lyssnar).

    Visst påverkar detta relationen, för detta är en central punkt för oss känslomänniskor och rå går det inte bara släppa hur som helst.

    Bristen på passion och närhet i form av lätta smekningar, kramar, pussar, kyssar till det heta sexet är så påtaglig. Att kunna bli sedd och framför allt att ens handlingar en kyss är t.ex så beskrivande. Den kan vara här och nu där känslorna är så påtagliga. De magiska blickarna och när man väl inleder kyssen försvinner man bort tillsammans. De mjuka, lena och retfulla där man verkligen älskar med varandras själar, mun och tunga. Är så rädd att inte få uppleva det igen.


    Är också rädd för det... Du har aldrig varit nära att vara med någon annan? Det känns som en risk och något som lätt kan hända när man går runt och drömmer och längtar på det här sättet.

    Jag tänker att jag ska sätta någon slags plan. Om jag fortfarande går runt och känner såhär de kommande månaderna så är det nog dags att bryta upp. Kanske skulle ta och försökta tänka bort detta i den mån som det är möjligt just nu och göra det bästa av situationen? Vara stark och försöka känna lycka i sig själv. Är så lätt att dras ned av negativa känslor och saknad. Tycker dock inte att du eller jag är värda att gå och känna såhär år efter år... en annan fråga, har ni funderat på parterapi? Eller har du själv pratat med någon? Tror det är viktigt när man har så mycket känslor inom sig...
Svar på tråden Olika behov av sex