• Ignoramus

Svärmor kommer få oss att göra slut

Det där låter EXAKT som min svärmor. Jag har varit krasslig och sitter i karantän och enligt 1177 är det sannolikt corona. Ljusglimten i allt detta var att jag i min enfald trodde att det skulle få ett slut på de ständiga oanmälda besöken. MEN INTE. Inte ens regeringens rekommendationer kan hindra den här kvinnan från att dyka upp på daglig basis. Hehe men nu verkar hon själv ha blivit smittad, så nu blir det väl lugnt i några veckor...

För att återvända till din tråd, så bered dig på att det kommer bli hundra resor värre när barnet väl är här. Du MÅSTE tala med din man! Vad tycker han om hennes beteende?

Min sambo stör sig typ lika mycket på hennes beteende som mig, men blir ändå sur när jag kritiserar henne (?mitt barn, andras ungar?) så det händer fan ingenting. Dessutom är hon så ordentligt inrullad i sin offerkofta att det är ett smärre mirakel att hon har någon syreupptagning överhuvudtaget.

Hon kritiserar ALLT i vårat hem hundra gånger per besök, och när min sambo säger åt henne att sluta börjar hon gråta (!) för att vi inte accepterar den hon är. Och så slutar det med att sambon säger ?ja och hon har ju egentligen rätt, hon är ju faktiskt bara sån och vi får acceptera det.?

?NEJ?!? HON FÅR LÄRA SIG ATT BITA SIG I TUNGAN OM HON VILL KRITISERA NÅGOT, VI SKA VÄL FÖR FAN INTE BEHÖVA ACCEPTERA DET HÄR? HON BETER SIG ILLA OCH BEHÖVER SKÄRPA SIG, DET ÄR INTE ETT DUGG SYND OM HENNE.?

• Ignoramus

Sambon ska såklart ha lika mycket att säga till om, vilket innebär om han vill att svärmor ska flytta in och du aldrig mer vill se henne så får hon väl komma nån gång varannan vecka. Typ. SVÄRMOR har i alla fall INGENTING att säga till om, hon är INTE en del av förhållandet hur gärna hon än vill vara det.

Anonym (Svårt) skrev 2020-04-29 10:27:43 följande:

Jag vet inte om jag tolkar det hela rätt. Men jag får den uppfattningen att du är lite "djävulssvärdotter". Du vill ha det på DITT sätt. Exakt som din mamma ville, mot farmor då. Jag säger inte NU att det ät fel att vilja ha det på SITT sätt. Men det känns, och det är nu det kommer, som att det ät ditt förhållande. Dina tankar. Dina åsikter. Och inte så mycket din sambos. Vem vet, han kanske faktiskt tycker det är du som är den oresonliga i detta sammanhang och inte hans mor? Därav alla långa samtal du får ha med din svärmor, eftersom hon känner att det är DU och inte NI i era beslut.

Nu kan jag ha fel. Men vad är oddsen för att det ska vara fel på både din farmor och dina båda svärmödrar? Och angående att ge barnet veg, förstår jag att hon är orolig. Det är ju bara att läsa lite snabbt på Internet så förstår de flesta att veg och små barn inte hör samman...

• Ignoramus
    Silverjenny skrev 2020-04-29 19:21:30 följande:

Ni borde flytta till en annan stad så hon inte kan bara dyka upp hur som helst. Flytta åtminstone till din hemstad som låg 30 minuter bort, om inte hellre ännu längre bort. Det är inte värt att riskera vare sig bebislycka eller ert förhållande för att hålla svärmor på gott humör, risken är dessutom stor att det hela kommer att eskalera när barnet väl är fött. Tycker du hon är jobbig och springer i vägen nu och har åsikter om allt - vänta bara tills "hennes barn" är fött. Du får nog vara glad om du får hålla i det ibland och möjligen välja färg på ett par bebisstrumpor.

Ta din familj och fly!

Jag försökte fly. Nu går svärmor på visningar så fort det säljs ett hus i närheten, och vill väl allra helst flytta in på vår tomt. Inte ens en flytt hjälper tyvärr alla gånger.
Svar på tråden Svärmor kommer få oss att göra slut