Min särbo vill inte bli sambo
Jag har ett problem som jag vill ha råd till. Jag har känt min särbo i 2 år och då dejtat till och från och vi har varit ett riktigt par i 7 månader. Vi ses nästintill varje dag både med våra barn och utan barnen. Mina äldre barn har sagt rakt ut till särbon att dom vill att vi flyttar ihop. Mitt yngsta barn blir alltid glad när särbon kommer hit och saknar honom när inte är här. Jag har börjat tycka det är ett problem detta med särbolivet. Jag är 40 år och tycker det är jobbigt att packa väskor flera ggr/vecka för att sova över hos särbon. Och hemma hos mig blir det jätte trångt när både mina barn och hans barn ska samlas och sova över. Sen tycker jag inte det är så sunt för mitt minsta barn att behöva sova borta ibland. Tycker det skulle vara sundare att alla bor på samma plats så man inte lever som en luffare. Jag har den yngsta på heltid. Men min särbo vill vänta och säger att han inte orkar rent praktiskt att flytta. Men han orkar detta luffar liv med väskor hit och dit. Jag får ju helt enkelt vänta tills han är redo men hur kan jag lösa mitt missnöje? Ska jag vägra åka till honom ibland eller hur ska jag göra? Känner även att jag och barnen inte är älskade som vi älskar honom och hans barn. För det är ju tydligt att vi vill mera än dom. Ge mig råd hur jag ska rent praktiskt få detta att fungera så jag inte blir så missnöjd?