• Lindebarnet

    Hur ordnar jag en minnesvärd student till min dotter?

    Mitt barn, som många andras, ska ta studenten i år.
    Men med rådande coronatider så kommer det inte att bli en vanlig student.
    Jag vill såklart ge min dotter en minnesvärd dag ändå, trots omständigheterna.
    Hon kommer förmodligen fortfarande så springa ut med sina klasskamrater, men Inga släktingar får vara på plats.
    Skolan kommer förmodligen sända detta live, så vi kan koppla upp oss hemifrån.
    Vi kommer att ha en liten mottagning hemma i trädgården med mat och dryck.
    Men till min fundering, vad kan vi hitta på för kul hemma?
    Är det någon som har en brilliant idé?
    Själv har jag brist på fantasi och jag behöver HJÄLP!

  • Svar på tråden Hur ordnar jag en minnesvärd student till min dotter?
  • Anonym (Anonym)

    Jag vill inte vara för bitter, och ta inte det här som att jag vill ta din glädje ifrån dig.. Men, är inte rekommendationerna att man INTE ska ha mottagning för släktingar, överhuvudtaget?

    'Vad gäller studentmottagningar var budskapet att hålla sällskapen så små som möjligt, och bara bjuda de man träffar i normala fall.' Källa SVT

    Det är alltså rekommendationerna, ingen mottagning överhuvudtaget.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-04-29 14:48:57 följande:

    Jag vill inte vara för bitter, och ta inte det här som att jag vill ta din glädje ifrån dig.. Men, är inte rekommendationerna att man INTE ska ha mottagning för släktingar, överhuvudtaget?

    'Vad gäller studentmottagningar var budskapet att hålla sällskapen så små som möjligt, och bara bjuda de man träffar i normala fall.' Källa SVT

    Det är alltså rekommendationerna, ingen mottagning överhuvudtaget.


    Iallafall inte mottagning i normal bemärkelse med många bjudna... utan endast ett fåtal... som man 'normalt träffar'... om jag har förstått det rätt. Kolla på SVT så står rekommendationerna där.
  • Anonym (Ellen)

    Jag funderar också på det, att hitta på något kul. Någon överraskning av något slag som gör att dottern känner sig riktigt firad (och som inte innefattar annat folk). Men det är svårt...

  • Anonym (Ellen)

    Hoppas cerkligen att du får några roliga tips!

  • Lindebarnet
    Anonym (Anonym) skrev 2020-04-29 14:48:57 följande:

    Jag vill inte vara för bitter, och ta inte det här som att jag vill ta din glädje ifrån dig.. Men, är inte rekommendationerna att man INTE ska ha mottagning för släktingar, överhuvudtaget?

    'Vad gäller studentmottagningar var budskapet att hålla sällskapen så små som möjligt, och bara bjuda de man träffar i normala fall.' Källa SVT

    Det är alltså rekommendationerna, ingen mottagning överhuvudtaget.


    Vi kommer att vara några få bara och vi ska vara i vår trädgård, så det är nog ingen fara. Inga som vi inte annars träffar.
    Man kan ju göra nått kul och minnesvärt fast man bara är 8-10 personer med, tänkte jag.
  • Anonym (Lia)

    Skulle du kunna be personer som inte kan vara där att skicka videohälsningar till studenten och kanske klippa ihop till en liten film? Alternativt att de kunde skicka ett brev med tex något minne de har tillsammans med studenten och deras välgångsönskningar inför framtiden. Dessa kunde du i så fall klistra in i en fin bok som hon får på studentdagen.

  • Fjäril kär

    Förbered lite lekar kanske?

    Krocket, kubb, säcklöpning, 5-kamp,tipsrunda, etc etc

    Passa på att duka extra fint, tänk lite mer "lyx" istället för papptallrik ala "skolavslutning".

Svar på tråden Hur ordnar jag en minnesvärd student till min dotter?