• Anonym (?)

Huvudvärk av uppsatt hår???

Det här låter kanske helknasigt, men det verkar som att jag får huvudvärk av uppsatt hår.

Alltid när jag sätter upp håret (i svans, knut, eller vadsom) så får jag en molande huvudvärk.

När jag släpper ut håret och väntar i en kvart eller så, så släpper huvudvärken.

Beror huvudvärken verkligen på mitt uppsatta hår, eller har jag bara fått för mig det?

Om det beror på uppsatt hår; hur kan man då sätta upp håret för att slippa huvudvärken? Jag har testat med lösa svansar och lösa knutar, men hur jag än sätter upp det så kommer huvudvärken efter ett tag och den släpper inte förrän jag släpper ut håret.

Är det fler som upplevt detta?

• Svar på tråden Huvudvärk av uppsatt hår???
  • Anonym (Rosa)

Jag får det när jag har diadem, jätteont.

• syntharen

Det tror jag absolut, det fick jag ofta när jag hade långt hår och satte upp håret för stramt. Det gick bättre om jag hade en lösare tofs eller fläta men det verkar inte funka för dig. Har tyvärr inget tips om vad som skulle kunna hjälpa men du inbillar dig inte iaf.

• Anonym (Em)

Exakt samma här. Jag brukar ta Alvedon i förebyggande syfte

• Anonym (samma)

Jag har samma sak. Får, inte alltid men nästan, huvudvärk när jag sätter upp håret i tofs eller knut. Dock märkte jag att det knappt hände när jag hade kortare hår och nu när mitt hår blivit längre och tyngre igen har det blivit mycket värre. Verkar som att tyngden gör det? Jag har inget trick förutom att klippa håret kortare/tunnare så att det blir mindre tyngd i tofsen. 

• AndreaBD

Jag kan tänka mig att det inte är direkt av det uppsatta håret utan snarare att något triggas så att du spänner dig i nacken. Det kan antigen vara att det stramar åt någonstans, eller också att det är en annan känsla, att man är van vid att håret ligger där och så gör det inte det och att det skulle kunna utlösa att du spänner nacken. Bara en idé. Kanske kan du observera om du spänner dig nånstans? 

Svar på tråden Huvudvärk av uppsatt hår???