Ovän med min bästa vän. Känner inte att jag klarar detta
I helgen blev jag ovän med min bästa vän.
Vi va på fest hos en gemensam manlig vän. Denna vännen har ett beteende att han tror han kan ge oss alkohol och festa sen får man inte åka hem. Hon har större erfarenhet utav detta än jag, då dom umgås mer och bor närmre.
Min bästa vän somnade och min kill-kompis som va med somnade också. Trodde han vi va hos också sov. Så jag började ringa efter skjuts då jag inte ville va kvar. Då hör den mannen det och spänner ögonen i mig och säger - du ringer runt en massa karlar och vill ha k*k. Situationen blev värre varpå min killkompis vaknar och ringer efter hjälp då han med va rädd. När skjutsen va på plats försökte han hålla mig kvar och låsa dom ute. Så han som kom för o hjälpa oss fick panik och blev arg. Jag såg aldrig vad som hände där men han som inte lät mig åka hem fick tydligen två smällar.
Sen dess har inte min bästa vän pratat med mig. Har försökt nå henne och skrivit sms. Dels där jag tar mitt ansvar i det hela om alkoholen (händer inte sånt när människor är nyktra) sen där jag även påpekar då hon fått uppleva samma sak med han. Och inte fått gå hem. Att jag inte vill förstöra våran vänskap för detta men att jag vill prata med henne.
Vet inte mer vad jag ska göra? Mår jättedåligt utav detta. Vi har varit vänner nu i över 12 år och inget jag vill kasta bort. Någon med liknande erfarenhet eller kan ge mig tips.
Mvh kråkan