Inlägg från: Asplövet18 |Visa alla inlägg
  • Asplövet18

Bim juni 2020

Tror ni man kan plussa från äl+7? Jag har bim från mån-fre nästa vecka då jag har kort lutealfas (10-12 dagar), min temp har legat konstant högre sen äl förra fredagen (enligt NC + äl test, dock pcos så litar inte på dem). Dock känns det som den kom tidigare då tempen dippade ordenligt på onsdagen och jag då hade mer äl sekret... Vad tror ni? Glad

• Asplövet18

Någon som vet om det finns en bim-juli tråd än? :) Kan i så fall inte hitta den och vet inte hur man skapar en ny tråd haha.

• Asplövet18
    Asplövet18 skrev 2020-06-04 13:25:38 följande:

Nu tror jag att jag lyckades skapa en bim tråd för Juli :) Vet inte om den hamnade i rätt kategori dock, kan man ändra i efterhand?
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/80444818-bim-juli-2020

Jag har korta lutealfaser, det kan man visst ha tror jag. Tror även det beror på bristande progesteronproduktion om jag förstått rätt. 

Även när jag gjorde vul för att kolla ägglossning så skulle det släppa dagen efter sa hon, fick ändå mens 10 dagar efter det.
  • Asplövet18
    Undrandee skrev 2020-06-04 13:11:50 följande:

jag undrar om det finns fler här med korta lutealfaser?

Jag fick höra av gyn när jag ringde och var orolig för min korta lutealfas att "nej nej tiden mellan äl och mens är alltid 14 dagar, men tiden mellan mens och äl kan variera"

Jag fattar ingenting. varför får jag då positiva äl tester 9-10 dagar innan mens??

Jag har korta lutealfaser, det kan man visst ha tror jag. Tror även det beror på bristande progesteronproduktion om jag förstått rätt. 

Även när jag gjorde vul för att kolla ägglossning så skulle det släppa dagen efter sa hon, fick ändå mens 10 dagar efter det.
Svar på tråden Bim juni 2020